ACOG kopia med fiberoptik.
Re: ACOG kopia med fiberoptik.
Jag tror inte att det går inte att vända på, då kommer du inte få ihop siktet. Belysningen skall komma in på höger sida om prisman om jag inte har fel. Du kan dock ta ut denna vagga som håller prismorna genom att bara dra ut bakåt den när du skruvat ut ställskruvarna. En liten varning dock, det är ganska pilligt att få ihop sen.
En kopia och ett riktigt i beståndsdelar, dessa två hade iaf samma konstruktion och var ganska enkla att ta isär.

En kopia och ett riktigt i beståndsdelar, dessa två hade iaf samma konstruktion och var ganska enkla att ta isär.

Tack AEAN!
Sitter dina prisma på höger sida?
Du ser på översta bilden så är mitt på vänster och inget som kan leda över ljuset.
Därför trodde jag att mitt är felmonterat ge
Ser även ut som dina ACOG har två fjädrar som pressar vaggan mot justerskruvarna?
Har du ingen skruv eller något som håller vaggan fast längst fram? Vid främre linserna?
Mutter mutter, de är kluriga de där kineserna!
Sitter dina prisma på höger sida?
Du ser på översta bilden så är mitt på vänster och inget som kan leda över ljuset.
Därför trodde jag att mitt är felmonterat ge
Ser även ut som dina ACOG har två fjädrar som pressar vaggan mot justerskruvarna?
Har du ingen skruv eller något som håller vaggan fast längst fram? Vid främre linserna?
Mutter mutter, de är kluriga de där kineserna!

Det är två fjädrar totalt, dessa pressar vaggan mot ställskruvarna. Det som håller fast vaggan är en liten kant som ställskruvarna och fjädrarna ligger emot. Skruvar du ut ställskruvarna helt skall denna gå att dra bakåt. I vaggans sitter det 2 prismor varav den främre har det etsade hårkorset. När det gäller belysning så skall denna in på häger sida, iaf på förlagan. Här sitter det en Tririumlampa direkt på prisman på ett TA01. På vänter sida sticker prisman ut en bit vilket motsvarar hur huset ser ut på utsidan. I det sikte jag har finns det ingen möjlighet att vända på vaggan. Hårkoset kommer ju även om det gick komma upp och ner.
Det ser dock ut som att bakre linsen på ditt sikte sitter på vaggan vilket det inte gör på förlagan, så helt 100 är det svårt att vara då det antagligen är lite av en egen konstruktion av kineserna som byggt.
Det ser dock ut som att bakre linsen på ditt sikte sitter på vaggan vilket det inte gör på förlagan, så helt 100 är det svårt att vara då det antagligen är lite av en egen konstruktion av kineserna som byggt.
Hmm du har rätt AEAN. Något av eget påhitt är det. Linsen med hårkorset är skruvad på plats i vaggan längst bak. Fastän jag skruvar ur justerskruvarna helt sitter vaggan fast som berget.
Plus att det ser ut som prismat både är limmat och skruvat med en insexskruv.
Jag får nog lägga ner projektet, fast det bär mig emot.
Tack för all hjälp.
Hoppas kunna återgälda framöver.
Plus att det ser ut som prismat både är limmat och skruvat med en insexskruv.
Jag får nog lägga ner projektet, fast det bär mig emot.

Tack för all hjälp.
Hoppas kunna återgälda framöver.