Godkväll, eftersom vid ett byte av pipa så gick mitt gamla gummi sönder, det var guarders genomskinliga vilket har fungerat sådär. Nya gummit blev dock Elements Blåa (65 Hard) och nu går, ja hopupen känns nästan icke existerande trots hur mycket jag vrider och vänder. Gummit verkar ju fungera som det ska när jag vrider på ratten och tittat genom pipan.
Så nu egentligen till min fråga, nån som har erfarenhet av detta gummi, måste man bara nöta in skiten innan det fungerar som det ska?
// zexz
Edit: En TM G36C som detta ärende gäller.
Hopup problem.
Re: Hopup problem.
Elements blå är väldigt mycket hårdare än Guarders genomskinliga. Vad har du för trim på bössan?
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
Jo det märkte jag verkligen då jag tog ut gummit ur förpackningen, den har m100 fjäder i sig och chronar runt 110m/s.
ZE NOODLE PATRASK
Jag tror inte att det kommer funka med Elements blå på 110m/s. Testa ett nytt guarder genomskinligt istället. Vad hände med ditt gamla?
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
Tror det blir att göra det då, hade mina aningar. Det gick sönder, har hål i sig och såna där mysiga saker.
ZE NOODLE PATRASK
Testa att:
1. torka av innerpipan innan du trär på gummit
2. sätta på lite silikonspray på insidan av hopuphuset och på utsidan av gummit innan du trär in innerpipan i huset
Det kommer minimera risken för gummit går sönder
1. torka av innerpipan innan du trär på gummit
2. sätta på lite silikonspray på insidan av hopuphuset och på utsidan av gummit innan du trär in innerpipan i huset
Det kommer minimera risken för gummit går sönder
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust