ics m4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
alexander_85

ics m4

Inlägg av alexander_85 »

tjena, ja är ute efter en ny m4, har hittat ICS Colt M4A1 Sport Line.
till bra pris, men ja skulle vilja vet lite mer ris och ros om isc m4:or. :)

kan man köra me lipo 11.1v batterier?

http://www.cyberphoto.se/cybairgun/?htt ... ort%20Line

Omegamortis

Re: ics m4

Inlägg av Omegamortis »

God kväll!

Jag är själv ägare av en ICS M4, så jag kan ge dig lite r.i.s och ros (fniss*)

Ris: Bokstavligt talat. R.I.S:et är någon specialare. Vad jag har fattat det som så använder sig ICS av andra gängor än t.ex TM, CA, Ares mm. mm. Så skall Du byta R.I.S så får Du köpa ICS:s egna, eller JBU:s.

Hopuphuset: ICS har ett eget hopuphus, så Du kan bara använda dig utav dessa, alternativt modda ett vanligt hopuphus.

Stocken: Givetvis så passar endast ICS egna stockar, om man inte slipar ner spåren på kolvrörsadaptern (vilket inte skall vara så svårt) Efter Du har slipat ner dem, så kan Du använda vilken kolv som helst (nåja, de till M4 AEG).

Nu till det roliga: ROS

2 Delad gearbox. Vilket betyder att Du endast kan använda dig av ICS egna. MEN! Att byta trim tar dig cirka 2 minuter. =)

ICS använder sig även av en egen Anti reversal latch, vilket gör att den lilla knappen på högersidan av vapnet gör så att fjädern inte längre är spänd (tappade bort ordet. Slapp?)

Jag har även en 2delad pipa på min (Är inte säker på om det bara är ICS som har, så ta det med en nypa salt)

Jag använder mig av 2 st olika innerpipor. En längre och en lite kortare. Jag har monterat ett hopuphus på varje pipa. Så när jag vill byta trim, så öppnar jag bara upp min övre receiver och plockar ut den övre gearboxhalvan och pipan + hopuphus. Slänger därefter in den andra pipan + hopuphus och den andra övre gearboxen.

Allt som allt tar dig mig ca 1-2 minuter att byta pipa + trim.

Summa summarum: Sjysst bössa, lättmekat! Har sina egna lösningar, vilket kan göra mig lite smått upprörd. Älskar dock deras ARL.

Nu har jag säkert glömt något, ljugit, stavat fel, skrivit otydligt eller vad det nu än må vara. Men jag hoppas att det ger dig ett litet hum iaf.

Just det ja. Angående 11,1V LiPo. Kan, kan man väl. Men jag hade stoppat i en Mosfet, så man slipper byta Switch assembly stup i kvarten. :D

Blackinsv

Inlägg av Blackinsv »

Har själv kört med en ICS M4a dom senaste 2 åren och inte haft några större problem med den.
Jag har numera 2 stycken och båda får riktigt bra.

Dessvärre har jag inte kört med Sport Line versionen.
Men ett tips är att kolla på http://www.fire-support.co.uk/ där hittar man bössorna betydligt billigare än i Sverige.

Som tidigare nämnt så är den delade gearboxen riktigt trevlig man kan byta trim på någon minut vilket gör det riktigt lättsamt.

Visst det kan vara lite knepigt att hitta delar som passar ibland men om man inte vill bygga om bössan så är det bara köra på!

Jag har haft några andra bössor parallelt med med min ICS men det slutar alltid med att jag väljer ICSen före andra fabrikat.
ICS M4 USER

alexander_85

Inlägg av alexander_85 »

super tack för svar, det blir en ics nu. ska kolla efter bättre priser bara.

Blackinsv

Inlägg av Blackinsv »

Det låter som att du har gjort i mitt tycke ett bra val.
Ett tips är att kolla Köp och sälj här på forumet också, där kan man ibland göra fynd.

Om du vill kolla hos Svenska återförsäljare av ICS så:
roligt.nu
jbbguns.se
malmoairsoft.se

Hoppas du hittar något till ett rimligt pris.
ICS M4 USER

alexander_85

Inlägg av alexander_85 »

har en på gång nu. killen skulle läga ut den på K&S. erbjöd en proline istället för sportline. ville ha delad låda. enklare att byta fps pån. :D

batterier: har li-po 11,1 v, värt att nämna. Mosfet tips, hur gör man?? för att vara lite snällare mot elen...
Septicemia skrev i sitt inlägg.

Weasel

Inlägg av Weasel »

Har ägt en ICS M4 sportline. Om inte det att vi bytte inriktning i laget så hade jag fortfarande haft kvar den.
En väldigt solid bössa i min mening. Var otroligt nöjd med min under den tid den tjänstgjorde.

Både sportline och proline har delad box. Skillnaden ligger i att Proline har metall kropp medans Sportlines är i plast. Dock bör påpekas att plastkvalitén är hög och inte något random kinaskräp.

Du har i min mening gjort ett väldigt bra val med att införskaffa dig en!
DW-13 Polska Fiat kavalleriet

Blackinsv

Inlägg av Blackinsv »

Ja det rä inte mycket som skiljer dom åt. Det är kroppen samt motorn.
I proline är det en Turbo 3000 motor och i Sport line är det en Infiniti motor.
Det är ingen större skillnad.

Så vill man så kanman köpa en metallkropp i efterhand. men som sagt tidigare så är det bra plats!
ICS M4 USER

alexander_85

Inlägg av alexander_85 »

har min m4 nu proline, super nöjd me den. ska bara ladda upp batterier nu. ska dock köpa några 7,4 li-po för 11,1 skulle inte bli bra. :D :D

Skriv svar