Tänkte köpa en kina shotgun

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
JonathanRL

Re: Tänkte köpa en kina shotgun

Inlägg av JonathanRL »

Jag har ägt den som länkas ovan. Den är riktigt trevlig faktiskt och känns bra i handen. Och Cyberphoto är som sagt en helt utmärkt återförsäljare.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Lockande! Jag tänkte ha den som CQB-bössa både som primär och ibland sekundär. Pistolen fungerar ju inte så bra på vintern.

Vet du om den korta kommer med magasin? Står inget om det på cyberphoto men på RSM står det att 4 stycken medföljer.

Vill också förtydliga att RSM är helt kanon de med!

Kamphund

Inlägg av Kamphund »

Dom där funkar riktigt bra. Det är en DE.
Dom använder sig av "hagelpatroner" som magasin. 10 pump per patron. Vapenbutiken tar just nu 100:- för ett 6-pack.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Kul att höra lite erfarenhet från G&P's bössor också! Misstänkte att kvalitén skulle vara trevlig. Synd att de inte kör på 3-skottskonceptet bara.

Då till frågan, har 3 skottsbursten någon egentlig fördel? Blir det någon spridning på kulorna? Går det att förvänta sig någon precision?

Xelley

Inlägg av Xelley »

Polaren kör ett TM M3 super 90 och jag har själv ägt en SPAS 12 från dito, och hoppen i dessa bössor är riktigt bra, då menar jag snuskigt bra för att vara "fast", dvs ej justerbar. Spridningen kommer i mitt tycke lite sent, vi testade senast i lördag på min skjutbana att panga våra hagel på 30 meter, och där sätter han alla tre kulorna på ett 40X40 mål, samtidigt så sätter även jag med mitt singelskott alla kulorna rakt i målet. Så på det avståndet så är min erfarenhet att det kvittar om det kommer en eller tre kulor / pump med bössan. Det stora pluset med tre skott är ju känslan, det är inget man bara kan utelämna. Det ÄR roligare med en tre-skotts variant, men bättre? Visst kanske chansen att träffa ökar något i vind och spelförhållanden när du har tre skottare, men generellt så tror jag att jag kommer plocka lika många som kamraten med min G&P.

Smaken är ju som sagt som baken och jag tycker det saknas fräna modeller när det kommer till 3-skottare, med undantag nu då för TMs nya gas-870 som verkar riktigt vettig, eller hur kamphund? ;)

Men börja med ett kina 3-skott? Det är inga stora pengar och bössorna fyller sin funktion väl. Gillar du rollen som hagelsprakkilleofdoom så är det bara att utöka arsenalen med en snuskigt fin G&P sen :D
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Kamphund

Inlägg av Kamphund »

TM gashagel är riktigt fint. Där kan man välja mellan 3 eller 6 bul per pump.
Dock så är bössan inte gjord för green gas, då gastanken inte pallar med trycket utan att börja läcka. Det fixas enkelt med 2 skruvar som håller ihop tanken.
Plus att TM är TM och vägrar använda sig av standardmått, så inga delar som passar G&P och Maruzen passar TM's. Värt att veta innan köp iaf.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

Nixon

Inlägg av Nixon »

Jag har skaffat ett AGM003 från Taiwangun. Eller 7 st, faktiskt. De kostar 13 Euro. Gör strax under 100m/s, och har hop på eller mer hop. Med 0.25, går skottet rakt och fint rätt långt, jämförbart med en AEG. Magasinen, 3st, tar 15 kulor, så man vill gärna skaffa fler.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

massiive

Inlägg av massiive »

finns den och få tag på i Sverige mån tro?
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36

Genocide

Inlägg av Genocide »

Kjw? Vet ej.

Tyckte jag såg goblin på malmö airsofts hemsids.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Xelley

Inlägg av Xelley »

Precis en såndär har polaren byggt också. Madbull co2 patroner och en jävla massa kul :)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Skriv svar