ICS M4 + AWS Raptor problem

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
nev15

ICS M4 + AWS Raptor problem

Inlägg av nev15 »

Hallå hallå,
Har en ICS M4 som har strulat i några månader nu, har löst ett problem och så har ett annat dykt upp osv. Har googlat en del nu men har inte riktigt lyckats hitta någon med samma problem så jag hoppas att någon här kanske vet hur man kan lösa det.

Problemen började med en tappet plate som gick sönder, efter att den byttes tillsammans med i princip hela över gearboxen så började lowern strula. Bössan kunde inte skjuta auto och vid single fire så cyklade den konstigt, väldigt korta/svaga cykler ibland och starkare, ordentliga ibland. Efter att ha öppnat nedre gearboxen och fixat shimningen så cyklade den bättre och slutade inte efter en cykel(dvs både semi och auto fungerade, dock när den kördes utan övre gearboxen). Efter det pajade ena motorkontakten vilket jag löste med att löda på en kabel med flatstift direkt på motorn.

Efter att ha fått ordning på motorn, sett till att den gick bra tillsammans med nedre gearboxen satte jag ihop hela bössan och försökte skjuta några skott men efter 3 skott slutade bössan skjuta, motorn gick inte överhuvudtaget. Då tog jag isär allting igen och kollade med en multimeter (med batteriet inkopplat) om det gick ström genom kretsen (sitter en AWS Raptor i bössan) och det är här det riktigt konstiga började, det gick ingen ström alls. Då började jag pilla lite och tittade så att allting satt rätt, vilket det gjorde. Efter det mätte jag igen och då gick det ström som det skulle, provade även att koppla in motorn vilket resulterade i en smärre chock och avskavd färg på mitt skrivbord (den funkade alltså). Satte ihop bössan igen, försökte skjuta men till ingen nytta, den var död igen. Tog av övre gearboxen och tittade ner i nedre gearboxen och såg att triggern faktiskt trycker på knappen på Raptorn vilket hade kunnat vara anledningen till att bössan var död om triggern hade missat knappen vilket jag tidigare trodde.

Har sen dess inte lyckas få bössan att skjuta och jag undrar om det är någon som har haft liknande problem. Behövs ytterliggare information så tror jag att jag kan svara.

veduren

Re: ICS M4 + AWS Raptor problem

Inlägg av veduren »

Det låter som glapp kontakt. Kolla att kablarna är hela m.m.

Alt så har mosfetet eller säkringen halvt brunnit.

Allan_g

Re: ICS M4 + AWS Raptor problem

Inlägg av Allan_g »

Din selectorplate kan ha för mycket spel eller luft så att den tappar kontakt när boxen börjar snurra/vibrera.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Skriv svar