Jag har en JG M4 i metall som jag köpte begagnat här på forumet för ett tag sedan. Dessvärre så är något fel i magasinbrunnen. Alla magasin ramlar ur. Om de sitter kvar någorlunda kan de lätt rucklas lite med matningsproblem som följd.
Har bytt mag-catch från ett annat vapen med samma resultat. Både den mag-catch jag bytte till och den jag hade i mitt vapen fungerar bra på det andra vapnet.
Har provat ett flertal olika magasin.
Är när jag rucklar magasinen fram och bakåt det händer, vissa går att dra rakt ut.
Tejpar jag i bakkant på magasinbrunnen så det inte går att ruckla så mycket sitter vissa lite bättre.
Vad kan jag göra för att åtgärda det här?
Magasinen ramlar ur och rucklas till dålig matning.
-
Re: Magasinen ramlar ur och rucklas till dålig matning.
Finns det möjlighet att du kan ta foto/video av det och lägga upp?
Annars känns det nästan som att den inte kommer in hela vägen som det då låter att hophus/gearbox sitter för lågt ner så att magasinet inte kommer upp tillräckligt. Bara vad det låter som för mig.
Annars känns det nästan som att den inte kommer in hela vägen som det då låter att hophus/gearbox sitter för lågt ner så att magasinet inte kommer upp tillräckligt. Bara vad det låter som för mig.
Jag hade ett liknande problem i min Cyma M14 i kombination med King Arms magasin, det visade sig vara den lilla haken eller vad man nu ska kalla det som håller kulorna på plats som var lite för långt fram för att magasinet skulle "falla på plats" helt och hållet.
Tog en kniv och skar av en av "topparna" på alla magasinen, löste i alla fall mitt problem.
Dock har ju M14 och M4 inte samma magasinbrunn.
Tog en kniv och skar av en av "topparna" på alla magasinen, löste i alla fall mitt problem.
Dock har ju M14 och M4 inte samma magasinbrunn.
Har du en magasinknapp som skruvas med en separat skruv, eller är mag catchen i sig gängad? Om det är det sistnämnda, testa att skruva in den ett extra varv.
Jobbar på Röda Stjärnan
-
Det där med att hophuset sitter långt ned låter ju lite otroligt men samtidigt skulle det förklara problemet! Ska undersöka det.
Kan absolut ordna en film på det, kan försöka göra det ikväll.
Skepparn:
Det är tyvärr det förstnämnda och skruven är iskruvad så långt det går. Både den jag har nu och den innan var byggd på detta viset.
Kan absolut ordna en film på det, kan försöka göra det ikväll.
Skepparn:
Det är tyvärr det förstnämnda och skruven är iskruvad så långt det går. Både den jag har nu och den innan var byggd på detta viset.
Sitter fjädern till mag-catchen rätt? Har den rätt spänst så att den orkar hålla maggen? Hur slitna är maggen i själva hålet där magcatchen går in? Går magcatchen in hela vägen när magget är upptryckt (den ska ligga minst kant-i-kant på vänstersidan och gärna lite innanför)?
Sen angående M14 i posten ovan. Cyma och Kingarmas är inte kompatibla med varandra då de har olika gearboxar och olika standarder för maggen. Kan vara bra att veta om man kör M14!
Sen angående M14 i posten ovan. Cyma och Kingarmas är inte kompatibla med varandra då de har olika gearboxar och olika standarder för maggen. Kan vara bra att veta om man kör M14!

“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”
Cyma och King Arms kör båda på TM-varianten på magasin.
Har tillräckligt många King Arms magasin för att veta
Varsågod
Har tillräckligt många King Arms magasin för att veta

Varsågod