High Capacity eller inte ?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
baracken

Re: High Capacity eller inte ?

Inlägg av baracken »

Ja större event som simulerar militära operationer :) googla på berget-event :) det är mer milsim :)

Genocide

Inlägg av Genocide »

Man märker ganska snabbt att highcap mag är skit.
Man tappar det roliga i omladdning, det sabbar overall stämning och värst av allt...de skramlar som fan!

Man får köra med highcap mag på alla söndagslir. Men milsim och tex berget förbjuder dem.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

baracken

Inlägg av baracken »

Normalt så matar midcap bättre också om man har högre rof (hur många kulor den skjuter per sekund)

mammamuu

Inlägg av mammamuu »

Okej,

Har som sagt en Lmt defender RIS gjord av asg.

King Arms M4/M16 Magasin 120rd funkar inte alls typ.

Någon som vet vilka mag som funkar bäst till min bössa ?

Det spelar ingen roll vad det kostar , vill bara ha det bästa.

baracken

Inlägg av baracken »

Frågan är vem som har byggt ditt vapen, asg har bara licenser sen bygger andra företag som till exempel på min lmt defender så är det kwa som har byggt vapnet. Har du några kompisar som spelar? I så fall så är det ju bäst att låna deras magasin och testa.
Vad jag vet så fungerar magpul pts pmag i näst intill alla aeg

Fubar

Inlägg av Fubar »

mammamuu skrev:Okej,

Har som sagt en Lmt defender RIS gjord av asg.

King Arms M4/M16 Magasin 120rd funkar inte alls typ.

Någon som vet vilka mag som funkar bäst till min bössa ?

Det spelar ingen roll vad det kostar , vill bara ha det bästa.
Jag har en likadan och jag använder mig utav Cymas 190 rd Midcap magasin.
Rullar på utan problem hos mig.
http://www.ebay.com/itm/190871770027?_t ... EBIDX%3AIT
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

mammamuu

Inlägg av mammamuu »

Den är gjord av lonex.

Fearless

Inlägg av Fearless »

MAG's 120midcap i plast brukar funka i de flesta bössor utan problem. Finns oftast på Röda Stjärnan, Ebay eller flertalet asienbutiker.

Sen behöver inte maggen vara dåliga utan det kan likaväl vara kulorna som sabbar det hela. Att de funkar i ett highcap men inte i ett midcap kan bero på att de matar kulorna olika hårt och att det blir känsligare med bra kulor i ett midcap som matar de första kulorna mycket hårdare än ett highcap. Eftersom då kör ASG bössa så är ASG OpenBlaster oftast väk fungerande kulor. GreenDevil när också bra.

Sen vad gäller storlek på mag så finns det många söndagsspel som godkänner highcap för rena nybörjare och att du får köra dem lite på dispens första gången. T ex VSAF's söndagsspel har ju en begräsning på 80 kulor. Inte så att man behöver ha 80-mag men har man ett 120-mag så laddar men dem med 80 kulor så är det lugnt. Sen brukar ju nästan alla mag må bra av att inte laddas helt fulla utan att man hoppar över de 20 sista kulorna för att inte trycka ihop fjädern för mycket och därmed få säkrare matning.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Skriv svar