jo det är så att jag har bytt nylonlagerna till 6mm metall bushings, och ny fire selektor! och boxen är shimmsad och rullar på jättefint utanför kroppen, men så fort jag sätter ihopa möget så gör den en cykel sen en halv och sen händer inget!
Plockar jag sen ut boxen trycker på avtryckaren flopp så cyklar den... blir snart gråhårig om jag inte får igång den!
//B
Problem med en G36:a kropprelaterat!
-
Problem med en G36:a kropprelaterat!
Helvetes! Den där är ju stenhård!
Re: Problem med en G36:a kropprelaterat!
Kollat så att nya bussningen under selectorplaten inte tar emot densamme och trycker ut den så att den tar i kroppen på något sätt?
Har du även kollat så att blecket på selectorplaten som ska gå emot blecken på switch assemblyt ger bra kontakt när boxen sitter i kroppen? ett enkelt sätt att eliminera att de felar där är att helt enkelt löda ihop blecken som sitter på switch assemblyt med varandra och ta bort blecket som sitter på selectorplaten.
//Fidde_
Har du även kollat så att blecket på selectorplaten som ska gå emot blecken på switch assemblyt ger bra kontakt när boxen sitter i kroppen? ett enkelt sätt att eliminera att de felar där är att helt enkelt löda ihop blecken som sitter på switch assemblyt med varandra och ta bort blecket som sitter på selectorplaten.
//Fidde_
If it's stupid but it works, it isn't stupid. - Murphy's law of combat.
-
samt har inte kollat bussningarna är möjligt att det kan vara det!
sen köpte jag nya sånna kugg till eldväljaren och de går väldigt trögt! har filat lite o slipat men de vill ändå inte rulla på bra!
blecket är redan hopa lödade!
sen köpte jag nya sånna kugg till eldväljaren och de går väldigt trögt! har filat lite o slipat men de vill ändå inte rulla på bra!
blecket är redan hopa lödade!
Gör den likadant i båda eldlägen?
//Fidde
//Fidde
If it's stupid but it works, it isn't stupid. - Murphy's law of combat.
-
har inte haft tid och testa förslagen får se om man får tid senare i veckan