Spas 12

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Killer78448

Spas 12

Inlägg av Killer78448 »

Hej jag har sökt över hela jävla internet efter en tm/ktw spas 12 med fällbar kolv... Som ni gissat är detta utan något som helst resultat med tanke på att tm gjorde sin spas för tio år sedan och ktws fällbara kolv såldes slut med en gång... :cry:

Jag vill minnas dock att jag sett en tm spas med fällbar kolv på tradera för många år sedan och undrar nu om det är någon som vet vart den tog vägen?

Användarvisningsbild
MODDAN

Re: Spas 12

Inlägg av MODDAN »

Jag köpte faktiskt en SPAS-12:a på tradera för något år sedan. Den hade fällkolv och allt.
Dock gick den sedan vidare till HrodgarHippie från min ägo. Efter det? Vem vet.

Jag träffade också en herre på VB:s senaste loppis som jag fick kontakt med. Han hade ett antal SPAS-12:or i sin ägo och jag frågade så snällt om jag kunde befria honom från en. Efter att kontaktinformation utbytts så hörde jag inte av honom igen. Stötte dock på honom igen på A-Hole, fick höra att han tappat bort min e-post, återigen skickades information laget runt, men ännu ingen kontakt.

Så de finns där ute, dessa sällsynta SPAS:ar. Dock är de sällsynta och långt mellan dem. Minns att det var en SPAS uppe på Arnie's för en tid sedan med såväl vikkolv samt fåraherdekrok, och den blev såld för en arm och ett ben.
Dyker även upp en del på eBay med jämna mellanrum, men priserna där blir ju också så höga att det inte ens är roligt längre.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

RSQ SPASINATOR

Inlägg av RSQ SPASINATOR »

Köpte nyss en kolvlös Tokyo Marui SPAS-12 för bara en vecka sen, efter tre års sökande. Jag köpte det faktiskt splitternytt, och dessutom från en svensk hemsida (batalj.eu) som tyvärr bara hade en i lager som de fick in för några månader sen så nu är de slut, men de kanske får in fler? ;) Har sett på Frysens hemsida i "news" att de tydligen ska få in TM SPAS-12or. Ibland dyker de upp på tradera med. Det är jobbigt att få tag i ett i Sverige, men det är inte omöjligt!! De har även kommit tillbaka i lager på redwolf airsoft om du kan tänka dig att köpa från utomlands, de säljer även ktw stockar där. :) Att få tag i en separat fällbar kolv eller en bössa med kolv på i Sverige är extremt svårt dock, jag har inte lyckats med det så jag byggde mig en egen!! 8-) Fortsätt leta så kanske du har turen med dig! Det legendariska Spaset kommer inte göra dig besviken, jag lovar!! :D Och en liten överraskning nu mot slutet är att jag nyligen hittade ett Tokyo Soldier SPAS-12 kit (KTW spas klon) i Sverige som de har i lager som blir din för ca 1000 spänn! Kika in den här: http://airsoftstore.se/startpaket/gev%C ... ft-air-gun

Hoppas detta hjälpte dig! Har själv letat ihjäl mig efter ett sånt här jädra spas i åratal, men till slut hittar man ett! ;)

Video på min hemmabyggda folding stock som jag satt på mitt ASG spas: http://www.youtube.com/watch?v=P9gl7TcxRgo

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Jag bytte till mig två spas 12 från hrodgar för något år sedan.
Den ena hade fällbar stock, men saknade kroken.
Båda bössorna led av något annat klassiskt för spas12. Triggern hade gått av.
En lite koplex del att tillverka, men efter några timmar vid fräsen fick jag till det.
Båda bössorna såldes sedan i fungerande skick till någon här på forumet.

Med fällbar stock var det ett fantastiskt skjutjärn. Det kändes som att hålla en godsvagn framför sig, förutom att den var i plast och inte så tung. ;)

Den mest episka träffen jag någonsin fått var med denna bössa. Glömmer det aldrig. Gud jag saknar den.

//Droopfy.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Killer78448

Inlägg av Killer78448 »

jo tack har haft kontakt med alla ägarna till den men han som har den nu vill ha liite väl mycket för den

Skriv svar