G&G's blowback ''låsning mellan bolt och pistong'' lifehack!

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Tjabo

G&G's blowback ''låsning mellan bolt och pistong'' lifehack!

Inlägg av Tjabo »

Hejsan!

Dom av er som äger bössor med G&G's pneumatiska blowback vet hur infernaliskt jobbiga detta system kan vara vid mekande med boxen, och jag tror även ni blivit bekanta med dess, av mig personligen, mest avskydda del.

Den lilla ''ringen'' som låser fast fake bolten vid BB systemets pistong. Den går ofta sönder efter nån nedmontering och kan dessutom vara svår att få tag på. Men, idag insåg jag något mycket glädjande! Den lilla låsringen kan nämligen ersättas med ringen som håller fast ''öppnaren'' på Norrlands guld's ölburkar!

Här är boxen efter ölringen använts:
G&G ölad.jpg
Och här en som pekar lite mer på vilken del av just burken som menats:
1531839_597718896943341_45389723_n.jpg
Hoppas någon får hjälp av detta!

P.S Tror alla burkar har samma standard på denna del, men har bara provat med just Norrlands guld, så kan inte uttala mig om några andra sorter.
Filthy Casuals
Vet minst och frågar mest!

"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"

OlleBlue

Re: G&G's blowback ''låsning mellan bolt och pistong'' lifeh

Inlägg av OlleBlue »

Den är inte så svårt att få tag på, finns på biltema, heter "spårryttare".
/Olle

Tjabo

Re: G&G's blowback ''låsning mellan bolt och pistong'' lifeh

Inlägg av Tjabo »

Gött! Tackar Olle för den!
Filthy Casuals
Vet minst och frågar mest!

"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"

Skriv svar