DMR bygge, hjälp tack.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
baracken

Re: DMR bygge, hjälp tack.

Inlägg av baracken »

Vad är det som oftast går sönder i dmr?

Vaksai

Inlägg av Vaksai »

Det beror på dina komponenter.
Kör du en plast/polykarbonat pistong så kan tänderna på den slitas, vilket kan resultera i att den måste bytas. Har du ingen dremel så är det dock väldigt jobbigt att fila ner tänderna på en ståltandad pistong...
I V2 gearbox så kan för starka fjädrar spräcka skalet, finns åtgärder som kan tas för att minimera risken (M-Block, radius).
Får du pipstopp och fortsätter hålla ner avtryckaren så kommer något gå sönder...

Jag har ingen erfarenhet av ICS eller delade GB, men en metallkropp har nästan alltid bättre känsla än plast.

baracken

Inlägg av baracken »

Tänkte blanda för att få ner vikten, men vill inte kompromissa så att det går sönder.
Kommer nog köra på poly pistong och kanske typ hälften av tänderna i metall. Tänkte just om pistongen går sönder så är det lättare att byta den i en ics

baracken

Inlägg av baracken »

Är det verkligen värt det att köra polarstar i stället för en aeg? Kommer man verkligen behöva logga ut 7k för att göra en aeg till en bra dmr? Kommer verkligen så mycket att gå sönder? Förstår att det or mer slitage ju starkare fjäder man har men jag kommer ha en m130/m140 i den, kommer det då bli så mycket slitage att man gör bättre i att köpa polarstar?

Största fördelen med polarstar för mig är väl att jag inte behöver bry mig om hur jag ska få plats med batteri.
Måste man förresten köra med ett så litet batteri? Vad skulle hända om man stoppa i ett 7.4v 1000mah?

Xelley

Inlägg av Xelley »

130-140 fjäder räcker gott om du tätar bössan. Och nej, du behöver inte lägga 7k på uppgraderingar. Se till att hopupen är tät och att den fyller sin funktion. Köp en rapp high torque motor , fullmetall pistong, ett mosfet sedan kan du böra lira. Se till att semispärra den dock då du kommer att uppnå mer MS än vad fjädern levererar om bössan är tät. Kolla på PJ sr25, det är en helt ok grund att köra på!
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Vaksai

Inlägg av Vaksai »

baracken skrev:Är det verkligen värt det att köra polarstar i stället för en aeg? Kommer man verkligen behöva logga ut 7k för att göra en aeg till en bra dmr? Kommer verkligen så mycket att gå sönder? Förstår att det or mer slitage ju starkare fjäder man har men jag kommer ha en m130/m140 i den, kommer det då bli så mycket slitage att man gör bättre i att köpa polarstar?

Största fördelen med polarstar för mig är väl att jag inte behöver bry mig om hur jag ska få plats med batteri.
Måste man förresten köra med ett så litet batteri? Vad skulle hända om man stoppa i ett 7.4v 1000mah?
Oavsett vilket batteri du köper så bör det klara av att leverera 30A, vilket skulle innebära minst 30C på ett 1000mah batteri.
Köp också en mosfet som klarar 11.1v. Blir bara jobbigare och dyrare i längden annars.

baracken

Inlägg av baracken »

Tänkte mer på batteriet till polarstar, man får ju med ett typ 250mah
Mosfet har jag som bara inte blivit installerat än

Skriv svar