Vilket hopup-gummi till AEG?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Gorian

Vilket hopup-gummi till AEG?

Inlägg av Gorian »

Hallå pojkar,
Har varit lite inaktiv med Airsoften ett tag men tänkte nu ta tag i bössorna som behöver lite kärlek. Men jag vet inte vilket gummi som är "the shit" nu för tiden? Senast jag höll på och meckade var det Guarders genomskinliga tillsammans med Elements röda som hyllades. Det sistnämnda har inte gett mig något annat än huvudbry, trots att jag testat ~3 st olika. Guarders har dock alltid fungerat bra för mig, men jag skulle vilja veta om det finns något ännu bättre idag?

Mvh,
Gorian
www.waf.se - Wästmanlands Airsoft Forum - Tävlingar, guider, recensioner... massa mys!

G-Enis

Re: Vilket hopup-gummi till AEG?

Inlägg av G-Enis »

Jag skulle säga madbulls blåa, om man ska ha ett "vanligt" gummi. Det har alltid skapat lite magi, och aldrig strulat för mig.
Jag har personligen inte goda erfarenheter med guarders transparenta för övrigt... Av någon anledning har jag bara fått de att lira med V3 boxar hittills.

Men sen har ju många fått goda resultat med r-hop och flat-hop osv. Har ej prövat själv (än). Verkar vara mycket jobb för att få till det med dem dock!

Namboy

Inlägg av Namboy »

Jag älskar Guarders genomskinliga samt Madbulls blå gummi. Båda har alltid funkat kanon för mig. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

klas kalas

Inlägg av klas kalas »

det går ju att göra en flat-hop av sugru om man känner för det. de flesta verkar få bra resultat, konsekvent och lång kulbana. bäst resultat tycks det bli om man gör en egen m-nub också, vilket inte är alltför lurigt. allt beskrivs i en tråd i vapendelen:

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... gru#p80521

fick själv rätt sweet resultat, såg inte skotten längre än ~65 m, men så länge gick dom richtigt rakt. sitter m90-fjäder i gearboxen men vet inte vad den chronar.

Gorian

Inlägg av Gorian »

Tack för svar :)

Att sitta och mecka ihop ett eget gummi känns lite för ambitiöst för en utav mina "extra bössor". ^^

Då står det mellan Madbulls blåa och gamla hederliga Guarder då.

Vilken kina-sida gäller nu för tiden? Fortfarande WGC, Redwolf och eHobbyAsia? Ingen som är bättre för mindre leveranser, så man inte åker på dubbla produktvärdet i frakt?
www.waf.se - Wästmanlands Airsoft Forum - Tävlingar, guider, recensioner... massa mys!

maximillian

Re: Sv: Vilket hopup-gummi till AEG?

Inlägg av maximillian »

Fast så mycket meck är det faktiskt inte...

Ut med pipan, i med bakändan av en borr av lämplig diameter, smeta på och jämna ut Sugru och låt vila i 24h.
Sen behöver du bara slipa/skära bort bulan på ett hop gummi och sätta det över pipan.

Ihop med fanstyget och ta en kaffe.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Rekommenderar att man tar bort distansen efter ca 5-6 tim, då sugrun är hård nog att sitta kvar men inte fastnar i distansen. Vänta sedan i resterande 18-20 tim innan du plockar ihop grejerna.

MartinN

Inlägg av MartinN »

Gorian - Om du bara ska beställa ett gummi eller annan småskit så testa o beställ från www.ebairsoft.com.
Dom tar "lite" (läs mycket) längre tid på sig men frakten är gratis och du pröjsar bara för varorna, mig spelar det oftast ingen roll att de tar lite längre tid.
Köper du dessutom för ett varuvärde av mindre än €20 så slipper du betala moms om paketet fastnar i tullen.

maximillian

Re: Sv: Vilket hopup-gummi till AEG?

Inlägg av maximillian »

Glömde det som kocken149 lade till. Annars får man inte ut det som sitter i pipan utan att förstöra ytan på Sugrun....

Gorian

Inlägg av Gorian »

Tack än en gång för alla svar :)

Jag tror ändå att jag kör på ett färdigt gummi den här gången. Lovar att testa hemma-mecket en annan gång ;)

MartinN: EB var mitt förstahandsval, problemet är att de inte har några utav de rekommenderade gummina. :(

Skriv svar