Billig bra hightorque-motor

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
appslapp

Re: Billig bra hightorque-motor

Inlägg av appslapp »

DC motors varvtal m,m säger mig ingenting........men av 10 år meckande vet jag att du kommer inte ifrån hög rof när du vill ha hög respons (snabb semi) utan extern eldstyrning (mosfet)
Visa praktiskt istället.....det är ingen doktorsavhandling...jag har visat mina klipp som tydligt visar koppling mellan hög rof och snabb semi, visa motsatsen bara.
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

Taint

Inlägg av Taint »

Appslapp: Jag misstänker att du inte lindat dina egna motorer? Jag har lindat ett gäng PTW-motorer, detta med olika trådtjocklek och antal varv. Skillnaden är ENORM, både gällande ROF och respons.
Gällande AEG-motorer kan jag tro att många tillverkar har hittat en "sweetspot" där moment/varvtal är väldigt högt och därför märker du inte någon större skillnad jämfört med om du själv lindat motorn för att vara "jättestark" eller "jättesnabb".

Jag kan kanske i framtiden linda en motor i lite olika konfigurationer, och filma dessa om så önskas, för att kunna visa skillnaderna mellan de olika konfigurationerna.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

appslapp

Inlägg av appslapp »

Nej det stämmer, har inte lindat egen motor.....antar att man kan labba fram higspeed/ultra torq på detta sätt, som jag förutsätter att tillverkarna gör med.

Ursprungsfrågan var ju:
Är ute efter snabbt avtryck, men ej snabbare rof. = snabb singel och ej höjd rof, och med en vanliga AEG är detta inte möjligt utan extern styrning.
Motorn känner ju inte om du kör auto eller singel, och om det skulle vara något som påverkades negativt (gå långsammare) så borde det ju vara singel (motorn hinner inte upp i varvtal innan cykel är komplett på kugg) inte auto som borde vara konstant hög efter motorn har kommit upp i varvtal. En torqmotor går ju inte ner i varvtal iallfall efter första cykel, inte kännbart ute på spelplan iallfall.

Man kan säga så är: om du inte är beredd att trixa och fixa med dina aeg ...så finns det ingen motor över disk som kan ge trådskapare det egenskaper han vill ha i dagens läge....snabb avtryck och hög auto är en oundviklig kombo.

En liten film igen för att påvisa:
http://www.youtube.com/watch?v=Ykb19Q8l ... ature=plcp
130 fjäder, magnum systema, 11.1v
Grissnabb semi och grissnabb rof
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

Welle

Inlägg av Welle »

Nog diskuterat?
Empirisk fakta vinner här 8-)

Enda lösningen är ju att antingen slänga in ett AWS mosfet eller Gate 3.2, vilka går att ställa in roofen på. Har gjort det skälv flera gånger.
Lite finare, lite bättre

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Är ute efter snabbt avtryck, men ej snabbare rof
Alldeles för luddigt. Hur snabbt avtryck? Är det ok om roffen är snabbare men inte märkbart?
Jag har inte sagt att detta är något att bry sig om, bara att det om man hade mätt ordentligt, existerar. Och jag har som sagt märkt det flera gånger, och taint kan uppenbarligen motorer tillräckligt för att veta att det är så på riktigt också.

Jag känner att allt jag behöver säga står skrivet längre upp så, gg all :3
Jobbar på Röda Stjärnan

Skriv svar