Taiwangun och A&K M4A1 RIS

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Darfaith

Taiwangun och A&K M4A1 RIS

Inlägg av Darfaith »

Jag ska beställa min första bössa, och jag undrar om a&k's m4 ris är ett bra val? Jag hittade den på taiwangun, och jag är ganska säker på att jag ska beställa därifrån på grund av priset, hur midigt det är inom eu och att de fått andra bra reciensioner. Först tänkte jag beställa en g&g gr16 men den var satans dyr i svergie jämfört med cm16 och utomlands fanns den inte på särskilt många ställen.

Något extra att tänka på när jag beställer? Något speciellt fraktsätt eller kollar posten inte ens om det är ett vapen i paketet?

En sak till, jag vill gärna ha ett lite bättre batteri än det som förljer med, ett 8.4 v 1500ma batteri. Jag har tänkt mig ett 9.6v med ungefär 1600 mah, och så måste det passa i crane stocken. Gärna så billigt så möjligt också ;)

Tack för du tog dig tiden att läsa detta!

Nicolai

Re: Taiwangun och A&K M4A1 RIS

Inlägg av Nicolai »

Välj UPS, köper du från taiwangun över 70 € är det fri frakt.
Batteri; sök på forumet, men kort sagt: köp LiPo 7.4 V och laddare från hobbyking.com :)

Angående vapenval: Köp valfri PJ, dboys eller cyma och spela tills det rasar, eventuellt tryck in ny pipa/hop-upgummi ;)

Darfaith

Inlägg av Darfaith »

Tack för svaret, men jag skulle gärna vilja ha ett 9.6 v, är det inte så stor skillnad mellan 9.6 och 7.4? Desseutom vill jag gärna beställa allt från taiwangun. Det följer med en laddare i vapenpaletet, men det är ingen smartladdare. Skulle därför vara bra om batteriet inte heller var känsligt för överladdning.

Fearless

Inlägg av Fearless »

Laddare och ackar man får med tillsammans med vapnet är rena skiten och ska förpassas till återvinningen direkt. Alla andra val är fel och gör man fel val så lär man bara ha strul och förlora mer pengar än vad en riktig laddare och en bra ack kostar!

Ett 7,4v LiPo är mer kraftfullt än ett 9,6v NiMh. Fördelen med 7,4v LiPo jämfört med 9,6v NiMh är framför allt att LiPot håller jämnare kraft längre medans NiMh-acken tappar spänning (och fart, kraft) rätt så fort. Ett LiPo kan även trycka ur sig mer Ah på kortare tid så ett 7,4v LiPo känns oftast rappare i avtrycket än ett 9,6v NiMh.
På ett NiMh kan man märka att det går segare efter bara ett par hundra skott medans du på ett LiPo oftast kan skjuta tusentals skott innan du märker någon skillnad. Enda plusset för 9,6v NiMh är att du får en lite högre ROF (antal skott/sek) så länge spänningen är högre men den kommer att komma under 7,4v LiPo ganska så fort.

En gyllene medelväg är att satsa på ett LiFe istället. Ett 3-cellers ligger på 9,9v, har alla fördelar ett LiPo har samt att det är en mycket säkrare teknik än LiPo och de brinner inte på samma sätt vid kortslutning. Kör själv på 2000mAh LiFe och är skitnöjd med både respons, kraft och hastighet. Sen skjuter jag mer än 6.000 boll mellan laddningarna utan att komma ner för lågt på spänningen.

Sen kan man ju klassa NiMh som 80-tals teknik medan LiPo/LiFe är en 2010-teknik (kommersiellt) så man kan ju förmodligen räkna ut med arslet vilket man ska satsa på! ;)
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

ohman

Inlägg av ohman »

Darfaith skrev:Först tänkte jag beställa en g&g gr16 men den var satans dyr i svergie jämfört med cm16 och utomlands fanns den inte på särskilt många ställen.
Det beror på att CM16 har en kropp i plast (och troligen sämre internals), så ja, en GR16 kommer alltid vara dyrare.

Med detta sagt, kör på Cyma (CM), Dboys (Boyi) eller A&K (PJ) från taiwangun. Alla tre gör utmärkta bössor för priset. Precis som Fearless säger ovan, du får mer drag ur ett 7.4V LiPo än ur ett 9.6 Nimh.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Darfaith

Inlägg av Darfaith »

Ok, så jag köper ett 7.4 lipo, men vilken storlek ska det vara för att få plats i stocken på en m4?

5 november 2013, 11:37:

http://www.taiwangun.com/en/battery-li- ... 0c-8fields funkar det här batteriet med en smartcharger?

ohman

Inlägg av ohman »

Ja, det batteriet funkar fint med laddaren. Men, hobbyking igen: http://hobbyking.com/hobbyking/store/RC ... 2s+airsoft

Både billigare och bättre batterier, samt större urval på storlekar.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Kimale

Inlägg av Kimale »

Darfaith: Det batteriet lär inte passa i en crane stock!

Detta batteriet passar: http://www.taiwangun.com/en/battery-li- ... 0c-8fields
How to win a war? Buy a Kalashnikov

Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

Darfaith

Inlägg av Darfaith »

Då kanske det blir så att jag beställer ifrån hobbyking, men hur mycket kostar frakten och ungefär hur lång tid tar det? Om det är så att frakten tar ganska mycket längre och frkten kostar mkt så beställar jag från taiwangun istället.

ohman

Inlägg av ohman »

Laddare och batteri är helt klart värt att ta från hobbyking. Frakt ligger kring en vecka om jag inte missminner mig, dock kan du ta snabbare frakt om du lägger till några spänn. Sen beror det på om du beställer inom EU eller från Asien med, Asien har större utbud på batterier, men har du tur finns de du vill ha inom EU med.

Om du lägger till allt så kan du kolla hur mycket frakten går på innan du ska betala, och även välja fraktsätt.

Skriv svar