Dream Army HT - problem

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Mantower

Dream Army HT - problem

Inlägg av Mantower »

Hej alla.

Jag skulle byta ut den trötta originalmotorn i min Dboys AK med en Dream Army high torque. När jag passade in motorn i motorburen hoppade en liten fjäderliknande sak på ovansidan av motorn loss, inga problem tänkte jag och efter lite pill var den på plats igen. Monterade motorn och testade den, samma "fjäder" lossnade igen. Plockade ner allt, satte dit skiten igen och kollade lite närmre nu och såg att den bit som lossnat var betydligt lösare än den som suttit fast hela tiden, vilket leder till att den inte når in lika långt under upphöjningen som den ska sitta fast under och det leder till att den hoppar bort.

Lite luddig förklaring kanske så här är några bilder som kanske underlättar:
Bild
Bild

Så, är det någon som har stött på samma problem och har några tips på nån smidig lösning är jag oerhört tacksam!
//Mantower
Mina affärsredovisningar: viewtopic.php?f=121&t=26502

The scent of lies is in the air tonight.

Cpt

Re: Dream Army HT - problem

Inlägg av Cpt »

Plocka bort fjädern från din gamla motor och sätt dit. Alternativt räta ut fjädern som hoppat loss, ta loss den som är OK och jämför.

Mantower

Inlägg av Mantower »

Testade med en fjäder från gamla motorn, samma sak där dock att så fort man lossar den från fästet så "lindas" fjädern upp och den sitter löst och med sämre tryck på fästet. Ska försöka räta ut en av fjädrarna från gamla motorn och sen vira ihop den på nått smart sätt så att den sitter tight.

Edit: löste det genom att räta ut en fjäder och sen helt enkelt vira den tight runt där den ska sitta på motorn, verkar fungera bra än så länge.

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

DA-motorn är ganska lång, så ibland får man försöka att skruva in motorskruven lite längre, och shimma upp bevel istället. Det gäller AK då kolfjädrarna kan komma i kontakt med vaggan om motorn är för långt ut, och då verkar de vilja hoppa av. Har stött på två sånna situationer iaf, själv sitter jag på 7st DA-motorer som beter sig som de ska i mina vaggor.
Jobbar på Röda Stjärnan

Mantower

Inlägg av Mantower »

Alright, tackar så mycket för informationen, kommer säkert till nytta i framtiden. Nu verkar jag dock ha fått bukt på problemet genom att jag helt enkelt "lindade" om fjädern så den blev tightare, rullar på bra än så länge, oerhört nöjd med DA motorn jämfört med Dboys original, så får tacka för tipset (såg dig prata bra om DAs motorer i annan tråd).

Skriv svar