Pistol Grip till Cyma AK

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Pistol Grip till Cyma AK

Inlägg av Majoren »

Tjena!
Jag försöker hitta ett pistol grepp till min Cyma cm.045 eftersom jag tycker att orginalgreppet på den är alldeles för tjockt. Jag hittade då en cm028 som hade en liten platta över pistol greppet, min fråga är om nån vet vart jag kan få tag på en sådan..
Bild

Jag har redan greppet: http://www.taiwangun.com/en/pistol-grip-for-ak-p-j

Tack på förhand!

//Majoren
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Pistol Grip till Cyma AK

Inlägg av Skepparn »

Det sitter ingen "platta" där, 47 receivers ser ut så. Du har köpt ett 47-grepp som inte passar på 74.
Jobbar på Röda Stjärnan

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Pistol Grip till Cyma AK

Inlägg av Majoren »

Ofan, det är så det hänger ihop.. En till fråga, är CM039u en ak-47 eller en ak-74? har alltid trott att det varit en ak-47 men greppet passar inte på den heller.

tack för svar
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

grimm
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:41 pm

Re: Pistol Grip till Cyma AK

Inlägg av grimm »

för att få 47-grepp att passa på en 74'a kan du testa den platta som medföljer LCT's trädgrepp. finns tex hos wgcshop. garanterar självklart inte att plattan passar just ditt grepp men en möjlighet iaf. du kan annars testa APS' s tactical grip, vilket jag gillar då det är relativt tunt.

Plinker
Inlägg: 73
Blev medlem: ons maj 23, 2012 10:19 am

Re: Pistol Grip till Cyma AK

Inlägg av Plinker »

CM039U är en AK47 och inget annat, dock saknar den plattan som krävs för att ditt grepp ska passa.
På riktiga AK's är den en separat del och har alltså inget med vapenkroppen eller modell att göra. Den är till för att förhindra trägrepp från att spricka. Därför kan CM039U sakna den och ändå vara en AK47.

Pga ovanstående är det lite sunkigt att den är fastgjuten i de flesta airsoft ak47or. Just pga denna lilla förbannade del pungade jag ut för ett LCT-grepp en gång i tiden! :evil:
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Pistol Grip till Cyma AK

Inlägg av Majoren »

okej tack för svar, har beställt ett sånt här nu, http://www.ebay.co.uk/itm/CYMA-AK-Tacti ... 3f17b57255 det ser ut som det är längre och borde passa... säger till vad som händer :)
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

grimm
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:41 pm

Re: Pistol Grip till Cyma AK

Inlägg av grimm »

Det där är rätt tjockt, markant tjockare än det grepp APS säljer. Det där är mer eller mindre en rak kopia av LCT's tactical, och det är mycket grepp att få handen runt tycker jag, med L-XL i handskestorlek.. Jag tycker du ska testa APS istället. De är billiga att ta hem från tex airsoft-club.com.

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Pistol Grip till Cyma AK

Inlägg av Majoren »

Jag har redan ett sånt grepp som jag visade på första bilden, jag gissar att det är samma storlek som den jag nu beställt och den passade väldigt bra i handen. Orginalgreppet på cm045 tycker jag är för stort särskillt precis vid avtryckarfingret så man måste använda bara själv "toppen" av fingret för skjuta. därför jag chansar på ett sånt här. Dessutom har jag väldigt stora händer.. XL är ofta så att de nästan är för små, så ska nog kunna räcka runt greppet :) har också kollat på greppet du tipsade om men valde detta för utseendets skull.. (det är väll ändå allt man kan göra när man beställer över internet, svårt att veta storlekar :) )
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

grimm
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:41 pm

Re: Pistol Grip till Cyma AK

Inlägg av grimm »

Ok, hoppas du blir nöjd då. Min hand tycker definitvt att APS ligger bättre i handen. Det känns mer ergonomiskt helt enkelt.

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Pistol Grip till Cyma AK

Inlägg av Majoren »

får vi hoppas, tack för svar, gillar jag inte detta greppet så satsar jag på det du tipsar om :)
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Skriv svar