MP9 power up suppressor + high end mag?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Masteryopa

Re: MP9 power up suppressor + high end mag?

Inlägg av Masteryopa »

Myt4z Jag vill bara tacka dig oerhört för dina råd. Detta går till er alla andra också! Jag har bara ett par sista frågor myt4z. Beroende på svaren så kommer jag nog köpa detta vapen!

1. Försämrar silencern på något sätt?
2. Vi spelare ofta från ca kl 11-17. Vad rekommenderar du för batteri för att vapnet ska hålla sig en hel dag?
3. När du säger ''där du kan ha en liten längre pipa än de "vanliga" MP5 modellerna''. Menar du att jag ska köpa en längre pipa och sedan sätta på silencern eller är silencern förlängaren?
4. Vilka skott föreslår du till detta vapen (det du föreslog), då den har 115-125m/s

Tack så hemskt mycket för dina svar. Beroende på ditt svar på detta så kommer jag nog köpa detta vapen!

Myt4z

Re: MP9 power up suppressor + high end mag?

Inlägg av Myt4z »

1. Silencern ska inte försämra något. Jag har däremot varit med om att det i vissa fall kan gå ned ngn MS hit eller dit, när jag har prövat sätta dämpare på mina bössor. Dock har det blivit en marginell skillnad, och som påverkat bössans precision eller räckvidd.

2. Jag skulle föreslå att du använder ett 7.4 v lipo med 25-50 i C värde, och Mah kan du välja det som får plats helt enkelt.

3. Det jag menar är att du kan byta ut original innerpipan, som inte går hela vägen ut i dämparen, till en längre innerpipa. Om du nu önskar det.

4. Jag skulle föreslå att du använder .25 bbs. Jag har bra erfarenhet av King arms kulor och SRCs kulor. SRCs brukar finnas inne på RS och är väldigt prisvärda.

Vore jag dig skulle jag bara låta bössan vara original till att börja med. Ev kanske trimma ned bössan, be tex röda stjärnan sätta in en svagare fjäder i den. Skulle rekommendera att du låter den göra ca 100-110 ms då du själv skriver att du gärna kommer nära fienden när du spelar. Då är det skönt att ha så kort säkerhetsavstånd som möjligt. Ju mer du spelar desto mer kommer du veta vad du vill få ut av bössan, och det kommer du bli enklare för dig att bestämma vilka saker du skulle vilja lägga pengar på och byta ut.

Lycka till med ditt val!

Skriv svar