MP9 power up suppressor + high end mag?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Masteryopa

MP9 power up suppressor + high end mag?

Inlägg av Masteryopa »

För det första så vill jag be om ursäkt för alla inlägg jag gjort på sistone. Jag har för många frågor och jag borde ha sökt information istället för att ha gjort massa inlägg här, igen sorry. Som alla er som irriterande kollat på mina trådar så letar jag ju efter ett vapen. Men jag tänker inte större er med förslag om vapen utan jag har bara några enkla frågor. Jag såg en video på en mp9 och den såg riktigt bra ut! Speciellt power up supressor som fanns till den! Men det verkar som om ''power up suppressors'' endast finns till mp9:or? Finns det inte sådana här för andra k-pistar? tex: p90? Mp5?

Jag skulle nöja mig med en mp9 men problemet är att det har så OTROLIGT dåligt BB capacity! 30 bb capacity? Vem skjuter bara 30 skott??? När jag kör med mina kompisar har vi assault rifles på 480 capacity. Dock så vet jag att detta är ett mycket mindre vapen men 30 skott är ändå löjligt. Andra frågan är då om det inte finns ett high capacity mag till mp9:an? Jag är en liten kille och väldigt ''sneaky'' Därför tyckte jag ett någorlunda litet vapen passar mig.

SAMMANFATTNING
1. Finns det mp9 high capacity mags?
2. Finns power up suppressor till för andra vapen?
Om svaret på frågan 1 är ja så har jag en sista fråga.
3. Något förslag på bra tillverkare av mp9:or? (eller andra k-pistar som mp5, p90)

Igen... förlåt för alla trådar! Men jag har verkligen sökt runt efter information innan jag gjorde denna tråden!

ohman

Re: MP9 power up suppressor + high end mag?

Inlägg av ohman »

Tjo!

1. Vilken MP9? Tillverkare? AEG/Gas?
2. Svaret finns här
3. KWA är bra, 48 kulor per mag standard. Detta beror primärt på att du inte hittar high-cap magasin till gasvapen (svårt att få gasen att räcka till 400 kulor ;))

De flesta Mp9or på marknaden är gasvapen, och då är high cap inte ett alternativ, sällan ens mid caps det som brukar finnas tillgängligt för gasvapen är low/real caps, men det är coola bössor, roliga att skjuta med.

Att spela med high cap är ett otyg i vilket fall, så även om du kör på en AEG så är mid caps att rekommendera för då låter du inte som du springer omkring med en maracas i famnen.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Hej!

Jag har haft en GAS MP9. Ruskigt kul bössa. Men finns endast 48bb magasin till den. Lite svår att spela med som main, men helt klart kul att ha som omväxling.
Vad jag vet så finns inte MP9 som eldriven, någon som har annan info?

Jag misstänker att detta blir din första bössa, och jag skulle i sådana fall inte satsa på en gasdriven i första hand. Vad tror du om tex en MP5k som är eldriven? Väldigt liten och kompakt och du hittar enkelt magasin med större kapacitet.

Masteryopa

Inlägg av Masteryopa »

Ohman

Hmmm jag märkte nu att alla mp9:or endast var gas... Eller tja... iallafall dem som säljs i sverige...

1. Den jag kollade på var tyvärr gas.... Dock så ser jag inte anledningen att spela med mina kompisar som har 480 skott om jag går runt med ett gas vapen med 30-50 skott kapacitet.. Så det är väl snarare att jag går efter en submachine gun.
2. Ja du, typiska lmgtfy. Tråkigt att dem endast gjort den för Mp9:an!
3. hmmm... hittar inget med KWA

Jag kollar på dessa två sidorna efter sub machine guns :
http://www.vapenbutiken.com/?p=13&t=4&search=mp5

OCH

http://www.rodastjarnan.com/airsoft/vapen-k-pistar

Det verkar som om de 3 olika tillverkarna är:
1. ICS
2. Jing Gong
3. Cyma
4. och i något enskilt vapen UMAREX

Det tråkiga är att på ''Vapen butiken'' så står ingenting om vapnerna, bara vad dem kostar och vilken tillverkare det är... *suck* Iallafall på ICS mp5:orna

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Vad exakt är det för info du vill ha om de bössor du är intresserad utav?

Det du kan göra är att helt enkelt googla produkten och kolla info på andra ställen än därifrån du tänkt köpa. Om du nu tycker någon info fattas där. Alternativt maila dina frågor till den butik du tänkt köpa ifrån. Både vapenbutiken och röda stjärnan är hjälpsamma.

ohman

Inlägg av ohman »

Tror ASG hade en Mp9 AEG, men jag kanske yrar. I vilket fall blir det en massa speciallösningar för att få plats med allt (inget jag skulle välja att köra på).

Power-up dämpare finns till andra vapen, Mp7, Kriss Vector mfl. Men nyttan med dem är tveksamma, är det inte lättare att sätta fjäderstyrka och piplängd man vill ha från början?

Övriga mindre bössor som kan vara av intresse:
Mp7 - Finns som AEG, med både långa och korta magasin.
Mp5 - Finns flera varianter från K som är superliten till SD-modellerna som inte är nämnvärt mycket kortare än en standard M4, Cymas varianter är riktigt bra och dessutom billig.
P90 - Finns flera tillverkare, G&G har en variant med ställbart fjädertryck, samt snabbt byte av fjäder, inbyggd laser mm. Sök på G&G PDW 99 för mer information.
F2000 - Kan kanske vara ett alternativ, i alla fall den med kort pipa.
PDW - Dboys variant, var väldigt populär när den kom.
M4 "Monster" - Superkort variant på en M4.

Du kan ta en titt på taiwangun.com, titta i deras "sub machine gun"-kategori. Många av vapnen återfinner du hos t ex vapenbutiken eller röda stjärnan om du vill handla inom landet. Men det finns mer information om vapen där.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Stygge

Inlägg av Stygge »

I mitt tycke en av de sötare "SG's", trevligt med samma magasin som primary också:
http://www.youtube.com/watch?v=xoUFe3OZQgo

Masteryopa

Inlägg av Masteryopa »

Myt4z.. Jag är letar efter ett vapen som inte är för stort eftersom jag ofta är väldigt sneaky (dvs jag går ofta runt banan för att attackera dem medans mina kompis drar till sig deras focus).

Man kan säga att jag är som mitt lags special ops som går runt och ''assassinate:ar'' motståndar laget. Men jag vill samtidigt ha ett vapen som inte är alltför närstridad, då vi ofta skjuter i skogen/borgar så kommer jag behövas skjuta på avstånd ibland också.

Ett litet vapen AEG vapen som har bra precision. Ett perfekt vapen skulle vara en mp5:a som kanske har en silencer/pipa som ökar precisionen. Jag vet inte om det finns, men en mp5:a med bra precision skulle verkligen vara perfekt.. Min budget om jag inte redan sagt det är ca 2000-3000kr (dock så går jag BARA till 3000 om vapen tillverkaren kan lova kvalité).

Sammanfattat vad jag letar efter:
* Kostnad på 2000-3000kr (får gå under 2000 såklart, men jag är ej säker jag blir lovad kvalité då)
* Submachine gun med bra precision, väldigt gärna en mp5:a
* Måste vara eldrivet (har tänkt spela på vintern så Gas är ej ett val)
* Möjlighet att sätta på sikten (tex reddot sight)
* hi-cap mags på minst 200 skott
* Inga jäkla plast vapen :P Bra material som håller!
* Bra tillverkare!!!!

Det är vad jag letar efter.. Vad har jag för val nu?

ministry

Inlägg av ministry »

Mp5 är nog det bästa då, om du inte kan tänka dig någon liten m4 eller aks74u. Anledningen till det är att MP5:orna har en vanlig gearbox och plats för vanliga batterier, till skillnad från el-MP7/scorpion/osv., som snarare är AEP (Automatic Electric Pistol) som bara tar microbatterier och inte är särskilt effektiva jämte en riktig aeg om inte väldigt mycket kärlek läggs på dem.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Kolla på MP5SD modellerna. De har en dämpare där du kan ha en liten längre pipa än de "vanliga" MP5 modellerna. Vet att en i mitt lag tidigare hade en MP5SD från CYMA och var väldigt nöjd. Den bössan var i plast, men funkade super! Finns modeller i metall också om du hellre vill ha det.

Förslagsvis en sådan här:
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... 5-sd-16465

Tänk för övrigt på att Hi-cap magasin låter en del när du rör dig. Eftersom kulorna ligger fritt i magasinet. Smaksak, men jag skulle rekommendera dig kolla lite midcaps istället. Tror det borde funka fint för den spelstil du beskriver.

Skriv svar