Två för en!

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
hazhaz
Inlägg: 11
Blev medlem: tor jan 10, 2013 4:49 am

Re: Två för en!

Inlägg av hazhaz »

felskrivning, sectorgearet snurrar två varv på ett avtryck, eller snarare 1,5 varv eftersom att den verkar stanna i ett väldi¨gt förspännt läge när det händer. har också funderat på att ab:n kan vara trasig och har beställt en ny som snart borde komma. ska testa det innan jag börjar med något annat!

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Sv: Två för en!

Inlägg av maximillian »

Du kan ju testa med en Super-Ultra-mega-high Tourqe motor, alltså en skit stark av något märke..... Eller kanske ta en kik på Airsoft Mechanics forumet, länge sedan jag var in där men det tycks finnas en förkärlek för 40BBs /sek builds där.... Eller köra andra kugg?

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Två för en!

Inlägg av Genocide »

Fel på kretsen eller motorn för klen.
Vilken krets är det? Kanske nån timinginställning som är fel?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

hazhaz
Inlägg: 11
Blev medlem: tor jan 10, 2013 4:49 am

Re: Två för en!

Inlägg av hazhaz »

det är en gate nano ab. Byta motorn får bli nästa åtgärd. hoppas mosfeten kommer idag!

17 september 2013, 05:36:

Ja, på airsoftmechaniks hade dom verkligen problem med overspin :lol: Cheeezes vad många inlägg om det problemet! det är bara o börja beta av!

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Två för en!

Inlägg av Skepparn »

Om den aktiva bromsen fungerar kollar du genom att köra motorn utanför boxen
Jobbar på Röda Stjärnan

hazhaz
Inlägg: 11
Blev medlem: tor jan 10, 2013 4:49 am

Re: Två för en!

Inlägg av hazhaz »

Ahaaa! check på det

18 september 2013, 05:37:

Jo, ab:n verkar funka, den bromsar direkt... det var ju synd det!

hazhaz
Inlägg: 11
Blev medlem: tor jan 10, 2013 4:49 am

Re: Två för en!

Inlägg av hazhaz »

Bytte bevelgear till ett långsammare så att roffen var nere på 18 bul i sekunden och då var det precis på gränsen att det gick. använde jag ett 7.4 batteri med högre mah så började den skjuta två bul igen, så då gav jag upp och bytte tillbaka till dom gamla gearen och kör med highspeedmotorn, så nu ligger den på runt 25 bul/sek och har inga problem med dubbelmatning.... Nu ska jag ge mig på min andra bössa som bara skjuter bra när man håller den uppochner..... :o

Skriv svar