Två för en!

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
hazhaz
Inlägg: 11
Blev medlem: tor jan 10, 2013 4:49 am

Två för en!

Inlägg av hazhaz »

Hejsan, jag har problem med min puffra att den ungefär varannan gång skjuter iväg två kulor istället för en på semin. Har stoppat i 13:1 kuggar i den och då verkar den snurra på för fort, kör med 7.4 lipo. har provat med två olika motorer, en röd highspeedmotor från deal extreme och en hightorquemotor från cyma. Båda har kraftiga magneter. Är det någon som har tips på vad man ska hitta på?

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Sv: Två för en!

Inlägg av ohman »

Du kör "super high speed"-kugg tillsammans med snabba motorer. Beteendet du beskriver är fullt normalt. Du kan testa en mosfet med active break, alternativt byta till standard-kugg vilket borde lösa problemet.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

hazhaz
Inlägg: 11
Blev medlem: tor jan 10, 2013 4:49 am

Re: Två för en!

Inlägg av hazhaz »

Hightorquemotorn spinner inte så fort och folk kör ju med betydligt snabbare settups utan problem. Har en mosfet med ab i redan nu. Tänker på sectorgear med två uppsättningar kugg per snurr. Får man en sån o skjuta ett skott per avtryck, då borde det inte vara något problem att få min setup att fungera....

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Två för en!

Inlägg av Genocide »

Tycker du kan testa nytt hopgummi.
Det gamla kanske inte stoppar kulorna tillräckligt.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Sv: Två för en!

Inlägg av ohman »

Gummit beror på hur den skjuter. Jag utgick från att den sköt två två gånger, inte dubbelmatade två kulor i ett skott. Om det är fallet kolla upp gummit.

Om du redan kör mosfet med AB så har jag inte någon ide på hur du ska lösa det.

Mosfeten är lödd direkt på ditt SA eller hur? Dvs du skickar inte all ström genom SA utan endast styrstöm för kretsen?

Vad har du för ROF på auto?

Sliten cut off lever kanske?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

hazhaz
Inlägg: 11
Blev medlem: tor jan 10, 2013 4:49 am

Re: Två för en!

Inlägg av hazhaz »

Jo, det är rätt, den skjuter två gånger på ett tryck, varannan, var tredje gång ungefär. När det sker så är fjädern väldigt förspänd. Jo min gatee mosfet är ditlödd till avtryckaren och tyvär så mäter min kronograf endast upp till 20 boll i sek, men en uppskattning är runt 30-35 boll med highspeedmotorn och runt 25 boll med hightorquemotorn. Men det är som sagt var endast uppskattningar. Jo, det kanske är något knas med kuttoff levern. jag får skruva isär o titta! på't igen :)

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Två för en!

Inlägg av Genocide »

Med så pass hög rof så slits grejerna snabbare.
Jag hade bytt gummi.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

hazhaz
Inlägg: 11
Blev medlem: tor jan 10, 2013 4:49 am

Re: Två för en!

Inlägg av hazhaz »

Jag förstår inte riktigt hur hopup gummit skulle kunna påverka så att gearboxen inte snurrar två varv på ett avtryck, men jag får väl göra ett försök.

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Sv: Två för en!

Inlägg av maximillian »

Fast du har ju i inte skrivit något om att Gearboxen går två varv på ett avtryck......
Kolla ARL, kan vara så att den är sliten/kass så boxen går ett varv bakåt av trycket i fjädern och på så sätt spottar ut en kula extra.

Annars kanske AB på Mosfeten inte funkar som det ska?

Min bössa gjorde samma sak med 11.1 volts lipo, original kugg och en M90 fjäder.... Skaffade mig en Dream Army Super Tourqe motor och problemet var löst...

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Två för en!

Inlägg av Genocide »

+1 på max

Hur skulle vi veta det?

Du skrev att den spottade två kulor på ett avtryck.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Skriv svar