Så på alla mina 5 G36 magasin har fjädern (markerad) blivit svag (ihoptryckt) så kulor inte hålls kvar i magasinet utan flyger ut så fort jag laddar. Jag har öppnat upp magasinet och dragit ut fjädern för att göra den starkare. Det funkar, men inte särskilt länge. Fjädern pressas ihop efter ett tag och blir svag igen. Har någon annan detta problem och ni som inte har, ser era magasin ut så här? Har jag bara dåliga fjädrar? Tacksam för svar.
G36 magasin håller inte kulorna på plats
-
G36 magasin håller inte kulorna på plats
"When the pin is pulled Mr. Grenade is no longer our friend"
Re: G36 magasin håller inte kulorna på plats
Har inte upplevt detta problem på de magasin jag har (SRC low-cap och MAG mid-cap), det du kan göra är rota runt lite i din samling med kulspetspennor och se om du kan hitta några som har fjädrar med diameter som passar i magasinen. I så fall kan du helt enkelt klippa till dem till lagom längd och byta fjädrarna. Jag har gjort så på ett magasin när jag råkade skjuta iväg den fjädern till Narnia (enda logiska förklaringen då jag aldrig hittade den igen) och det fungerar fint för mig.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Gjorde precis det du sa och det verkar fungera bättre nu!ohman skrev:Har inte upplevt detta problem på de magasin jag har (SRC low-cap och MAG mid-cap), det du kan göra är rota runt lite i din samling med kulspetspennor och se om du kan hitta några som har fjädrar med diameter som passar i magasinen. I så fall kan du helt enkelt klippa till dem till lagom längd och byta fjädrarna. Jag har gjort så på ett magasin när jag råkade skjuta iväg den fjädern till Narnia (enda logiska förklaringen då jag aldrig hittade den igen) och det fungerar fint för mig.

"When the pin is pulled Mr. Grenade is no longer our friend"
Jag hade samma problem med ett gäng SRC-magasin.
Löste det genom att byta till m4-magbrunn
Löste det genom att byta till m4-magbrunn