Vapnet krånglar
Re: Vapnet krånglar
Ne precis det smäller inte bara surrar. Okej ne åd ska jag låta bli det, men är det lätt att byta pistongen? för har sprayat geväret i camofärg så tror inte garantin gäller längre.
-
Re: Sv: Vapnet krånglar
Lätt och lätt.... Det går ju och förr eller senare behöver man ju lära sig
JAG tycker det är lätt men har ju hållt på ett par år.
Det som troligtvis har hänt är att det har blivit stopp pga att kulor har fastnat vilket gör att Nozzlen inte kan rör sig ordentligt och på så sätt har kuggen strippat tänderna på Pistongen.
Det finns alltid en risk att något mer gått sönder men det vet man inte förens man öpnar upp Gearboxen.
Kolla på youtube så hittar du nog en bra video på hur man gör för att ta isär bössan och gearboxen.
Och så kommer du nog behöva köpa nya delar, kostar ett par hundralappar.
Dessa köper du enklast via någon svensk ÅF eftersom det går snabbare.
Passa på att köpa några av de rekommenderade kulorna på samma gång.
Kolla först där du köpte bössan om det går på garantin, kan gå igenom men jag är ingen expert på konsumentköplagen och garantier.....

Det som troligtvis har hänt är att det har blivit stopp pga att kulor har fastnat vilket gör att Nozzlen inte kan rör sig ordentligt och på så sätt har kuggen strippat tänderna på Pistongen.
Det finns alltid en risk att något mer gått sönder men det vet man inte förens man öpnar upp Gearboxen.
Kolla på youtube så hittar du nog en bra video på hur man gör för att ta isär bössan och gearboxen.
Och så kommer du nog behöva köpa nya delar, kostar ett par hundralappar.
Dessa köper du enklast via någon svensk ÅF eftersom det går snabbare.
Passa på att köpa några av de rekommenderade kulorna på samma gång.
Kolla först där du köpte bössan om det går på garantin, kan gå igenom men jag är ingen expert på konsumentköplagen och garantier.....
Okej tack
Ska kolla på måndag om garantin gäller annars så får jag väl helt enkelt lära mig ta isär och fixa 

-
Det svåraste med att mecka är inte att ta isär... Det är att sätta ihop skiten igen:) Tålamod är viktigt 

Senast redigerad av 1 maximillian, redigerad totalt 0 gånger.
Varför skulle pistongen gå sönder av att nozzeln har fastnat?
-
Är mig veterligen det som händer när det blir pistongras som följd av pipstopp, eller? Enlighten me, ska inte på något sätt påstå att jag är fullärd 

När man får pipstopp så fastnar pistongen för att luften inte kan kan ut genom pipan när kulan fastnar, så pistongen kan inte gå hela vägen fram på grund av lufttrycket. Nozzeln kan få "fastna" bäst den vill i bakre läget.
Jobbar på Röda Stjärnan