R-hop resultat?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
caladria

Re: R-hop resultat?

Inlägg av caladria »

Jag får tacka Ministry, var en bra summering :)

Passar lösning alla hop-up hus? Har en Magpul masada dmr, blev nyfiken på att installera r-hop med en orga magnus 6.21mm för att se resultat :)

ministry

Inlägg av ministry »

Kocken: ja, givetvis. Det är en r-hop i utförandet, endast medlet skiljer dem åt.

Caladria: huset spelar ingen roll. Du installerar dem i pipan.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

caladria

Inlägg av caladria »

Okej, är det i "hålet" i början på pipan då man ska passa in den? då borde man också byta till en spacer som tycker jämt över hela?

ministry

Inlägg av ministry »

Ja, givetvis, på båda. Om du tittar på länken jag postade tidigare i tråden (förutsatt att den finns kvar) förklaras allt av skaparen. Det torde ge dig lite insikt i vad det är man strävar efter att göra... Sedan huruvida du köper r-hop eller gjuter egen i exempelvis sugru spelar ju ingen roll.

Lazt

Inlägg av Lazt »

Jag kan tillägga ang sugru att några har upplevt att det inte håller så bra vid semisniper-byggen typ 150+, alla mina 130lösningar har gått super med en som tryckt iaf 20k kulor och sugrun ser superfin ut efter man rengjort den.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

n_sandstrom

Inlägg av n_sandstrom »

Vad är det som inte håller? Själva materialet, eller infästningen mot pipan?

Lazt

Inlägg av Lazt »

Själva materialet, det slits tydligen av små bitar som hamnar i pipan, inget jag råkat ut för själv dock. kan vara att man inte knådat materialet ordentligt också.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

ministry

Inlägg av ministry »

Jag har märkt att sugru som torkar utan att den knådats väl blir lite hårdare men framförallt skörare. Har inte märkt slitage på mina installationer än men den som lever får se :)

Det är ju inte värre än att gjuta om en varannan månad eller så i värsta fall.

Skriv svar