Uppgradering Gearbox V2

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
fredde85

Uppgradering Gearbox V2

Inlägg av fredde85 »

Tjena.
Har ett problem med en gearbox jag har, nozzlen går inte fram och tillbaka som den ska (när jag skjutit).
Jag har plockat ner den 4-5 gånger, provat shimma på olika sätt men samma problem som resultat
Den skjuter dock alla skott som den ska, både på semi och auto. (men nozzlen fastnar 8 av 10)

Jag har googlat lite och kommit fram till att det kan vara så att motorn drar kanske ett varv för mycket och ska prova på att ta bort 2-3 tänder på pistong och kugghjulet som lösning.

Jag har en JG Golden Eagle High torque samt en 120 fjäder, planerat att köra med lipo 11v samt enkel mosfet.

Lirar detta tror ni?

Schultz

Re: Uppgradering Gearbox V2

Inlägg av Schultz »

Hur menar du med att nozzlen fastnar?
Jag har lite svårt att se problemet
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Deriveh

Inlägg av Deriveh »

Tappetplaten? Sitter den på som den ska? Sitter fjädern till den på som den ska?
Fick du i cylinder huvudet rätt i "spåren/hålen"?

Hmm, hade samma problem några gånger med min LR300 i början, försöker komma ihåg vad fasen som var felet. Dock behövde jag INTE byta några delar eller slipa av några tänder. Var bara något som hade blivit fel när jag satte ihop skiten. (Kommer ihåg att det tog mig typ 10 teardowns innan jag såg felet som var något rätt banalt...)
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.

ohman

Inlägg av ohman »

fredde85 skrev:nozzlen går inte fram och tillbaka som den ska (när jag skjutit).
Om du inte har en mosfet med cycle completion så kommer inte nozzlen stanna i exakt samma läge varje gång. Om du skjuter semi är det normalt att nozzlen hamnar i ett tillbakadraget läge efter att du skjutit ett skott. Det är inget fel, det är fullt normalt. På auto så kan den stanna precis hur som helst beroende på var i cykeln du släpper avtryckaren.

Om din bössa skjuter som den ska så är det inget fel på nozzlerörelsen.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

fredde85

Inlägg av fredde85 »

nu skjuter den inte alls, tror autoshim kugghjul suger.

23 augusti 2013, 14:47:

vad betyder tx 31:1 och 16:1 ? ser ingen skillnad när jag tittar på olika satser man kan köpa :P

Skriv svar