Byta upper receiver för en PJ LR300?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Deriveh

Byta upper receiver för en PJ LR300?

Inlägg av Deriveh »

Skruvade precis i sönder min LR300 i småbitar igen, mest för att ta en titt på allt.

Är det möjligt att bygga om den så att man får ett fungerande cockinghandle, bolt release etc? Hade i vart fall varit gött med ett cocking handle som öppnade dustcovern.

Har letat runt lite men måste kanske i så fall köpa en hel reciever. Kan ändå inte använda den nedre delen då LR300 har en vikbar stock. (Om någon är nyfiken så kan jag bifoga bilder på recievern så ser ni att det är rätt stor skillnad. :) )

Tack på förhand!
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.

Deriveh

Re: Byta upper receiver för en PJ LR300?

Inlägg av Deriveh »

Ingen som har några tips eller idéer för att hjälpa en airsoft n00b? :)

Tänkte skaffa en Madbull DD kropp och byta ut mot, skulle det kunna fungera att mecka vidare ifrån?

ohman

Inlägg av ohman »

Cockinghandle ska väl fungerar? Dvs när du drar bak det så öppnar den patronutkastsluckan, om inte så var det ganska ovanligt.
Att få en fungerande bolt catch är lite beroende på modell på kropp. Vissa kräver ett hål på rätt ställe i gearboxen, andra går runt problemet. Tror King Arms har en fungerande modell utan krav på gearboxens utformning, men är inte helt hundra.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Deriveh

Inlägg av Deriveh »

Det är en PJ (A&K) LR300 jag har, och den har bara en "mock" cockinghandle som inte öppnar dustcovern. På cockinghandle "fattas" den där lilla extra metallvingen som andra har när man kollar på bilder på nätet. Vet inte om det är det enda som skiljer sig men kan tänka mig att det även skiljer sig i kroppen.
I övrigt så är det en standard förstärkt V2 gearbox där sitter i.

Men så det kan även bero på gearboxen om man kan få till en boltcatch eller inte... Hmm... Får ta och googla runt lite på nätet. Tack för svaren. :)

Skriv svar