Presicion och längd med en PJ-300

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Deriveh

Presicion och längd med en PJ-300

Inlägg av Deriveh »

Hej!

Undrar lite vad jag kan förvänta mig av följande setup när det gäller range/accuracy/consistency.

PJ-300L med följande mods:
High torc motor (Standard från PJ)
Reinforced steel gears (Standard från PJ, märkta A&K)
M110 Ultimate fjäder
Alupistong med ståltänder
Boreup kit (Standard från PJ)
Kullagrad springguide samt pistonghuvud.
Nytt ultimate metallhophus
Madbull shark silikon hopup gummi (för upp till m120 fjäder)
407mm 6,03 ultimate prec pipa
9,6v nimh batterier.

Just nu så skjuter jag 7/10 skott på en tavla som är ca 50cm i diameter på 50m avstånd.

På 65m träffar jag en människa 1/10 gånger. :/

Fattas dock den där metalringen som ska stabilisera pipan i hophuset, pipan känns ändå stabil men tror ni att den påverkar mycket?

Använder ett rödpunktssikte med 2x fast zoom när jag skjuter.

Har beställt så jag får hem en ny sån ring samt samt ett mosfet, fast mosfetet lär väl inte påverka range/accuracy något.

6 augusti 2013, 12:12:

Kod: Markera allt

jag ska inte ha den som semi, utan bara som assault. 
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.

Schultz

Re: Presicion och längd med en PJ-300

Inlägg av Schultz »

Vad kör du med för kulvikt och vad har du för utgångshastighet?
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

ohman

Inlägg av ohman »

50-60m låter som en ganska naturlig effektiv räckvidd (tippar på en utgångshastighet kring 115 m/s). Sen beror det på kulvikt och vindförhållanden mm.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Deriveh

Inlägg av Deriveh »

Oj, missade det.
Kulvikt 0,25g
Hastighet: senast uppmät innan ny precpipa samt hopup förändring: 105ms med 0,25g

AEAN

Inlägg av AEAN »

Det är nästan omöjligt att säga någonting om tänkt prestanda efter en lista med delar. När det gäller precision hänger detta till stor del på hopgummi och kvallitet på kulor/kulvikt. Det är sammtidigt lika viktigt att allt sitter som det skall samt tätar fint. Med en tät bössa kan du köra lite tyngre kulor och har du sen en hop-up som som kan lyfta dessa fint så får du bättre räckvidd.

Deriveh

Inlägg av Deriveh »

Tja, har slängt i allt i bössan nu, och det ser jäkligt bra ut. Kör 0,25 bollar men när dessa börjar ta slut ska jag köpa hem både 0,28 och 0,3 boll att testa med.

Funderar på om jag har problem med tätningen. Var 5e boll eller så drar i väg i en helkonstig kulbana åt vänster. Hopuppen tar bra som fasen, ultimate metal hophus och madbull Shark gummin i den. Jäkligt känslig. Dock ändrar den sig lite efter hand som man använder den så tänker när jag har lite mer chash igen, slänga i ett madbull hophus, ev. med LED möjlighet.

Några tips på att få bössan ordentligt tät? (Min polare har tappat bort chronografen så svårt att testa det just nu, tror bössan är tät men vetefan egentligen.)

Vet inte om jag ska dra en ny tråd för det här... Men... Tror ni man kan slänga i 11,2V lipon i bössan? Har ju en alu pistong med ståltänder samt bytt ut det mesta annat till bättre delar. Bara kuggen som är original A&K märkta.

Btw, älskar mitt jefftron mosfet som jag köpte på gunfire. Ville bara nämna det. :)
http://gunfire.pl/product-eng-115220145 ... iring.html

Tack för alla svaren. :) Börjar få bra kläm på det här med att mecka med AEGs nu, lärt mig lödda bra så passat på att lödda alla kopplingar så att det sitter och leder bättre.

ohman

Inlägg av ohman »

Det går att köra 11.1 i vad som helst, men det sliter fortare på grejerna. Men har du uppgraderat saker och dessutom varit noggrann med shimningen så ska det nog fungera fint. Mosfet hade du redan installerat så då ska det inte vara något problem för ditt switch assembly heller.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Deriveh

Inlägg av Deriveh »

Fick precis hem chronografen... Är det normalt att min bössa gör 129-130ms med en M110 fjäder? (Innan jag trimmade ner den och bytade alla delarna så gjorde den 133ms med en M120 fjäder.)

129-130ms med 0,2g boll
117-118ms med 0,25g boll.

Mitt mål var ju att få en bössa på <120ms med 0,2g boll... Så är något paff. Kommer det att räcka med att stoppa i en M100 fjäder i den för att få ner den under 120ms?

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Vad har du för märke på fjäder? Jag har två KWA m4 den ena har madbull 120 fjäder och den andra har dream army 140 fjäder båda cronar 120-122 m/s med 0.25 boll. Den med 140 fjäder är tänkt att bli semisniper, så jag slänger nog i en mad bull 140 fjäder ist.

Deriveh

Inlägg av Deriveh »

Det är en Ultimate M110 fjäder. Den gammla som satt i var orginal PJ M120 fjäder.

Skriv svar