Om det är semi som strular så är det nog rätt så garanterat microswitchen som gett upp. När köpte du din Raptor? De senare som tillverkades levererades allt för ofta helt defekta, okompletta eller med switchar som gav upp efter ett fåtal tusen kulor. När selectorplaten inte är moddad ordentligt så brukar bössan skjuta fullauto på semi eller bara skjuta ett fåtal skott på auto för att sen stänga av sig och sluta funka helt tills man drar ut och sätter i batteriet igen.
Dessvärre så har t.o.m det sista företaget som sålde reservdelar till Raptorer slutat med detta. Annars hade du kunnat få tag på en ny switch för 5$ + shipping. Om du har isär bössan någon gång, kolla så den lilla svarta spaken som du finner i beige liten låda verkligen fjädrar som den ska. Denna delen hittar du under selectorplaten på utsidan av gearboxen, det är inget som du behöver öppna gearboxen för att kolla.
G&G Blowback Gearbox sprucken i 2 delar
Re: G&G Blowback Gearbox sprucken i 2 delar
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Tack för svar.
Raptorn köpte jag ny av striker ihop med nya bössan. Nu ett par månader sedan.
Den funkade inte riktigt bra då heller och hade en del telefonkontakt med striker då. Jag satte i en längre selector fjäder och det blev aningen bättre. Semi har alltid varit lustigt och ibland skjutit en burst eller någon sekunds full auto.
När jag fick den nya boxen igår hade striker monterat raptorn. Jag stoppade bara i boxen och koppla på batteri. Full auto på semi och full auto
Blir såå trött på den här historien!!
*Edit* Jag listade precis ut det.. Original G&G 416 selector plate ser lite annorlunda ut och når därför inte fram till microswichen. tvingar man fram fire selectorn lite så tar den och semi funkar.. Bör gå att ordna med en ny v2 selector plate
Raptorn köpte jag ny av striker ihop med nya bössan. Nu ett par månader sedan.
Den funkade inte riktigt bra då heller och hade en del telefonkontakt med striker då. Jag satte i en längre selector fjäder och det blev aningen bättre. Semi har alltid varit lustigt och ibland skjutit en burst eller någon sekunds full auto.
När jag fick den nya boxen igår hade striker monterat raptorn. Jag stoppade bara i boxen och koppla på batteri. Full auto på semi och full auto

Blir såå trött på den här historien!!
*Edit* Jag listade precis ut det.. Original G&G 416 selector plate ser lite annorlunda ut och når därför inte fram till microswichen. tvingar man fram fire selectorn lite så tar den och semi funkar.. Bör gå att ordna med en ny v2 selector plate

-
Vet att tråden är gammal men jag lägger in detta.
Har förra veckan råkat ut för samma sak, min G&G blowback gearbox sprack i två delar i fronten. Använde även jag en 130 fjäder så man kan väl kanske säga att G&Gs boxar inte lämpar sig för starkare fjädrar. En sak som jag märkte var dock att kolven till blowback mekanismen hade låst sig men ja vet intehur eller om det bidrog till box raset.
Idag fick jag hem en standard G&G V2 gearbox och efter en massa skruvande så fick jag bössan att skjuta men semin la av och det går enbart skjuta full auto på båda lägena. Mycket bra info dock i denna tråd så jag skall undersöka om selector platen är knäpp eller om switchen lagt av.
Tack
/ Eq
Har förra veckan råkat ut för samma sak, min G&G blowback gearbox sprack i två delar i fronten. Använde även jag en 130 fjäder så man kan väl kanske säga att G&Gs boxar inte lämpar sig för starkare fjädrar. En sak som jag märkte var dock att kolven till blowback mekanismen hade låst sig men ja vet intehur eller om det bidrog till box raset.
Idag fick jag hem en standard G&G V2 gearbox och efter en massa skruvande så fick jag bössan att skjuta men semin la av och det går enbart skjuta full auto på båda lägena. Mycket bra info dock i denna tråd så jag skall undersöka om selector platen är knäpp eller om switchen lagt av.
Tack
/ Eq
Yes indeed I am god!