Hi-Cap Pmag till King Arms MP15 Magpul

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Johans

Hi-Cap Pmag till King Arms MP15 Magpul

Inlägg av Johans »

Har letat på de flesta sidor nu efter hi-cap man till en MP15 magpul, har bara hittat mid-cap. Finns det hi-cap eller är jag ute och cyklar?

Welle

Re: Hi-Cap Pmag till King Arms MP15 Magpul

Inlägg av Welle »

Lite finare, lite bättre

Mason

Inlägg av Mason »

Airsoftare här i Sverige har under åren gjort ett fenomenalt arbete och lyckats få bort hi-cap magasin från i stort sett alla spel här i Sverige.
Dyker man upp som nybörjare med vad som följde med bössan så visst, det är ok men rådet som alltid ges är Mid-cap hädanefter :)

Så just därför blir jag lite nyfiken?

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Man kanske gillar att springa runt och leka maracas?

Näe, instämmer helt med Maison. Inte hi-cap.

Johans

Inlägg av Johans »

Maison skrev:Airsoftare här i Sverige har under åren gjort ett fenomenalt arbete och lyckats få bort hi-cap magasin från i stort sett alla spel här i Sverige.
Dyker man upp som nybörjare med vad som följde med bössan så visst, det är ok men rådet som alltid ges är Mid-cap hädanefter :)

Så just därför blir jag lite nyfiken?
Jaha, Det hade jag faktiskt ingen aning om. Varför är inte highcap det man väljer då?

ohman

Re: Sv: Hi-Cap Pmag till King Arms MP15 Magpul

Inlägg av ohman »

High-cap har en del nackdelar, den största är att kulorna rasslar och skramlar omkring i magasinet när man rör sig. Att sedan stå och skruva på ett hjul under magasinet för att den ska mata känns sådär. Bättre och roligare att byta mag när kulorna slutar komma.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Johans

Inlägg av Johans »

Aha, det hade jag inte en aning om faktiskt. Vet du var man kan köpa mid cap p-mag då?

ohman

Re: Sv: Hi-Cap Pmag till King Arms MP15 Magpul

Inlägg av ohman »

Här till exempel: http://www.strikerairsoft.se/tillbehor/magasin/gevar/

Finns på flera airsoftbutiker och av flera olika tillverkare. Bara surfa runt lite.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar