Bore up air nozzle och bore up över huvud taget?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Allan_g

Re: Bore up air nozzle och bore up över huvud taget?

Inlägg av Allan_g »

Gör din bössa 105ms med 0.25 på 110 fjäder med kort pipa samt boreup låter detta som att du inte har några problem med vare sig med cylinder eller att något läcker särskilt mycket.

Tänk på att P&J har i sina 120 fjädrar utgångshastigheter allt från 100-145 ms, detta beror på viss del att vissa är tätare än andra men jag har lång erfarenhet av P&J och jag har märkt att deras fjädrar varierar en hel del också. Så stirra dig inte blind på det.

Du har antagligen bytt till en fjäder som gör sitt jobb enligt papper.

Med din innerpipa samt kulvikt gör att du inte tar speciellt mycket vinning av boreupen. Du tappar bara 5ms på kulvikten från 0.2 till 0.25. Och det är ganska bra resultat i ms på din bössa för den fjädern och någon större oro eller undersökning är egentligen inte nödvändig så vidare du inte gillar att få det helt perfekt ;)

För mig så låter detta som du skall enbart fokusera på din hopup för att fixa det sista lilla justeringen. Som min polare skrev innan, bra hopupgummi samt en bra installation av denna = score!

Efter denna är på plats kan du börja leka med lika olika kulvikter, låna av polare 0.28, 0.3, 0.36 och 0.4 och se vilken av dessa som funkar bäst för dig.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Skriv svar