D-boys Scar-H pipfäste-feldesign

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Crapgame

D-boys Scar-H pipfäste-feldesign

Inlägg av Crapgame »

Tjo

Många som har eller har haft en Dboys Scar Heavy har kanske upplevt matningsproblem och antagit att det är magasinen.
Jag har läst mycket om det på internationella forum. Saken är den att det är oftast inte fel på magasinen, och om det är de så har du bara inte gjort "break-in" på dem. MEN dock så kom Devid (Bonecracker) på WarlordAS i Sundsvall fram till vad felet är.

Delen som ytterpipan skruvas in i och som i sin tur håller upp innerpipan och hop-upen kan vara feldesignad så till den grad att om du kör mer än 50 kulor i magasinet så orsakar det sådan stress på delen att hop-up huset pressas snett. Detta orsakar missmatning och pipstopp.

Min förhoppning med detta är att sprida kunskapen om detta problemet men också gärna att hitta en lösning, köper man en del från annan tillverkare eller måste man modda?.
om folk vill så får ni gärna ge egna erfarenheter med Dboys, VFC, T M, CA etc

Delen (bild tagen av bonecracker)
Bild

AEAN

Re: D-boys Scar-H pipfäste-feldesign

Inlägg av AEAN »

Jag har flera D-Boys MK17 och har inte haft problem med matningen, det är dock viktigt att du inte drar dem bakre skruven som håller just denna del för hårt, då hamnar pipan lite snett och innerpipan kan fastna. Du kan lägga göra en liten distans av t.ex alu-tejp och för att få denna att centrera bättre och på så sätt kunna dra skruven som håller den undre railen lite hårdare.

Jag tror dock inte alls på att trycket från kulorna skulle pressa hela den del som håller hop-huset snett. Delen på bilden ser ut så där från fabrik, det där är alltså inget uppkommet slitage. Jag har monterat ner flera och det är den typ av finish man får på en D-Boys MK17. När det gäller missmatningen så tror jag snarare att det hänger på för svag fjäder som pressar hop-huset mot underbeslaget/boxen ev i kombination med hop-gummi.

Rör sig hoppen är den missmatar?

Vad är en "break in" av maggen? Inget jag gjort...

Discodevil

Re: D-boys Scar-H pipfäste-feldesign

Inlägg av Discodevil »

En följdfråga på D-Boys Scar H. Fungerar VFCs magasin till denna? Som jag förstått det ska det vara en klon på VFC?

ohman

Re: Sv: D-boys Scar-H pipfäste-feldesign

Inlägg av ohman »

Ja, de passar. Och ja dboys scar är kloner på vfc.

Du kan även köra dboys lower på en vfc upper och tvärtom. 100% kompatibla.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar