VFC 416 skriker rätt mkt

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
liimpan922

VFC 416 skriker rätt mkt

Inlägg av liimpan922 »

Hallå!

Tänkte höra om de är nån som har erfarenhet av VFCs 416 , om era var lika skrikiga som min? Hade en Systema Magnum motor i den innan och då skrek den som en ilsken fiskmås!

Så jag lät en kompis uppgradera den med massa nya delar ( dream army high torque motor och tystare SHS kuggar ) men ändå så skriker den, inte lika mkt men ändå en del. Någon som har nån erfarenhet eller aning om va de kan vara?

Tack på förhand !

Omegamortis

Re: VFC 416 skriker rätt mkt

Inlägg av Omegamortis »

Troligen shimning, eller för högt/lågt ställd motor.

liimpan922

Inlägg av liimpan922 »

De känns inte som de kan vara shimningen då den var bra gjord och rullade på fint. Motorn försökte han ( min kompis ) ställa in perfekt men de blev att välja mellan att den slirar eller skriker.

Däremot så i greppet där motorn sitter, så är de grymt trångt , motorn typ fastnar när man trycker upp den, fjädern längst fram orkar inte ens trycka ut den igen , kan de ha nått med de att göra?

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Allright! Det låter iaf. som att den är ansträngd. Snurrar kuggen 1-2 varv utan fjäder, pistong och motor i? Isåfall så är shimningen bra. Att motorn antingen slirar eller skriker låter dock mysko. Piniongear ser bra ut? Samt kuggarna på de övriga kugghjulen?

Edit: Ja, det kan nog hjälpa en del om det inte är så trångt. Motorn skall glida fritt, eller hyfsat fritt iaf.

liimpan922

Inlägg av liimpan922 »

Hur dom snurrade minns jag inte då jag inte såg själv hur de såg ut när han hade satt ihop de, men han är erfaren mekare så han vet hur de ska vara. Kuggarna var fina , dom var helt nya så dom ska de nog inte vara nått fel på.

Okej, då får de nog bli att ta fram filen och fila lite!

Skriv svar