Tjena!
Jag har försökt hjälpa en kompis med hans CA(Classic Army) P90. Dess kulbana är lite intressant, den går väldigt lite uppåt för att efter 10m störtdyka. När vi skurvade på hopupen så ändrades inte kulbanan vad jag kunde se med blotta ögat. Vi har testa två olika hopup hus och två olika längder på pipor, därefter tog jag isär båda hopuphusen och satte ihop dom igen. Det ska påpekas att det ena huset hae ett svart lite hårdare gummi än det andra som hade det genomskinliga. Fortfarande inget resultat.
Är det läckage det handlar om? eller är det något helt annat?
P90 med hopup problem
Re: P90 med hopup problem
Finns alla delar till hoppen? Jag tänkte direkt på att du kanske saknar spacern som trycker på gummit?
I dont do karate, i do Ka - Razy!
Alla delar finns, rättade till spacern i en av hopuphusen men allt sitter där det ska 

Låter väldigt konstigt, ungefär som om ni monterat hop up-gummit upp och ner 
Om du tittar i pipan när du har allt ute, ser du någon skillnad på hoppen när du justerar den?
Har du chronat den? Verkar utgångshastigheten vara ok?

Om du tittar i pipan när du har allt ute, ser du någon skillnad på hoppen när du justerar den?
Har du chronat den? Verkar utgångshastigheten vara ok?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Uppochner tror jag inte att den är. Den rör sig så mycket att man kan se det när bara gummit sitter i. När vi sätter i pipan så ser jag ingen skillnad om jag rör på hopup. Har inte kunnat chronat den än :/