Gorka och jag har ett litet sånt där love-hate förhållande, men ja mina synpunkter:
* plagget är främst till för att skydda vadän för fint jonk du har på dig under, det är (på Sposns i vilket fall) tjockt canvastyg, tänk dig typ sånt här:
http://farm9.staticflickr.com/8474/8133 ... 15d7_h.jpg
...med lite piffig infärgning (som släpper rätt kvickt dock). Har du inte på dig nått under och det blir blött så har du skavsår i ljumskarna som ett brev på posten, vattentät är den alltså inte. På vintern är den rätt lustig att ta på sig efter en natts sömn i fält, eller iallafall för mig som svettas som en gris, frusen canvas kan vara nått av det bråkigaste man kan ha att göra med.
Så varför använda den då? Ja rent funktionsmässigt så har den en enorm fördel, för mig så försvinner alla spärrar vad det gäller att "det där bör jag inte göra för då går rycker den dyra jackan/motsvarande", man känner hur stryktålig den är, man vet att du kan dra den genom helvetet och tillbaka och den kommer bara bli finare, det förtroendet för materialen är guld värt
Det är ett skydds/överdragsplagg och som ett sådant gör det sitt jobb jävligt bra! ....sen ska vi ju inte glömma att de ser förbannat bra ut!
PS. Torka den dock inte för när elden, förstärkningarna är gjorda i nylon på en del och canvasen blir "spröd", sen svart, sen hål. DS
PS.2 Har Sposn Gorka-E, Gorka-R, Ana Gorka, Bars 3K, Issue Flora Gorka och lite annat random, men bara som ren inflikning:
Gorka-R är den jag personligen gillar bäst av allihopa, finns massa små fiifiga fineser som de andra saknar och overall ett riktigt bra plagg, om man får promota en annan inriktning än Gorka-E. ^^ Det är alltså denna:

DS.2