Ammunition.

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
di4bl0z1994

Ammunition.

Inlägg av di4bl0z1994 »

Hej. Jag har en fråga angående om hur ni förvarar er extra ammunition under spel. Använder ni er av sådana där 100 boll pods (som egentligen är till för paintball, om jag inte har fel). Eller vad är det ni använder för något? För jag antar att man måste ha med sig mer ammunition än det man har i mag om det är ett längre spel. Alla förslag är ett plus.

LiquidSnake

Re: Ammunition.

Inlägg av LiquidSnake »

Jag personligen har mina kulor i en glassburk vid safezone eller vid basen vid större spel.
Sen har jag en påse med kulor i en av fickorna på västen, jag har också en snabbladdare redo med kulor i en pistolmagsficka på västen.

Finnen

Inlägg av Finnen »

Bär själv extra ammo i påsen dom kom i, testade tidigare både 50cl flaskor samt olika "atrapper" i form utav granater etc.
Dom visade sig antingen inte kunna hålla tillräckligt med ammo eller lät förbaskat mycket efter att man tagit en del av kulorna så jag ansåg påsen vara både enklaste och bästa lösningen
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

maximillian

Re: Sv: Ammunition.

Inlägg av maximillian »

Som ovan talare så är det påse som gäller, antingen i den bulorna kom i eller en ziploc påse av frys modell.... Samt 1-2 snabbladdare....

Mängden extra kulor varierar beroende på bössa jag kör med.
Oftast blir det understödsbössan och då har jag ca 2000 kulor med för att kunna fylla på C-magget löpande.

Med karbinen har jag nog med mig en 1000-1200 extra bul och då används snabbladdarna mera, när man är inne på sista jägarmagasinet så fyller jag på det tomma av de två som sitter i.

Burkar osv skramlar nåt oerhört så det undviker jag helst...

p33krN

Inlägg av p33krN »

Ziploc med kulor. Snabbladdare i en pistolpouch.

Kalle

Inlägg av Kalle »

En påse i lilla stridsryggan samt snabbladdare i någon ficka på västen. Tycker man att påsen låter ändå så tar man ett gummiband och drar runt - woop woop it's silent b*tches!

I basen/camp/fob/op ligger resten av min ammo i en 1200rd 5.56 ammolåda tillsammans med extra batterier. Stryktåligt, vattentätt och schnyggt!
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

di4bl0z1994

Inlägg av di4bl0z1994 »

Det blir nog som de flesta säger: att förvara lite extra i en påse och i snabbladdare och resten i basen. Tack för alla förslagen :)

Skriv svar