Mögel
Mögel
Jag fick hem en 3 cells chicom rigg från china i dag. Den luktar för djävligt och är full av vita prickar som jag misstänker är mögel. Är det bara att köra den i tvättmaskinen eller bör man ha på nott medel som tar kål på möglet??
Riggen skall ju trotts allt sitta kloss an in på kroppen med bara en tun T-tröja i mellan under sommaren så jag känner att det är högst obra att ha den full av mögel då..
Tipps ??
Riggen skall ju trotts allt sitta kloss an in på kroppen med bara en tun T-tröja i mellan under sommaren så jag känner att det är högst obra att ha den full av mögel då..
Tipps ??
Re: Mögel
Om jag var du skulle jag prova http://www.vanish.se/extrahygiene/ Känns som om det bör ta kål på ev. mögel? Ge fan i att använda Grumme Gulsåpa bara.. lukten går aldrig ur... En relativt hög temperatur lär också göra sitt 

RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D
Vanlig sprit funkar till viss del också, bara att dränka skiten i billig vodka - lär ju passa vilken impression som helst också
Ättika har jag läst många rekommendera på nätet. Tänk på att byta dammsugarpåsen om det är mycket mögel så det inte börjar växa därinne, och dessutom blåser den ut sporerna i lägenheten om du int har kickass (hepa) filter på dammsugaren. Jag skulle borsta bort det lösa med en borste eller pensel utomhus så alla mögelsporer hamnar utanför ditt boende.
Eller kill it with fire, lär ju göra Chicomet mer troo

Eller kill it with fire, lär ju göra Chicomet mer troo

Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285
-
Du känner ingen som jobbar inom äldreomsorgen? Finns ju speciella sterilisering maskiner där som man kan köra olika saker i. Lovar att inga bakterier eller mögel för den delen överlever det 

Jag skulle ALDRIG dammsuga upp mögel från något inomhus. Aldrig. Jag har sett allt för många gånger hur mycket ett dammsugare spottar ut.. Bättre då att slänga den direkt i tvätten så att det inte sprider sig. Att köra sköljning en extra gång kan också vara en bra idé.
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D