Serbiskt kamoflauge och vapen.
Serbiskt kamoflauge och vapen.
Jo det är så att jag är väldigt intresserad utav Serbisk stridsutrustning, men eftersom det inte är så mycket efterfrågat på airsoftmarknaden så är det väldigt svårt att få tag i både i Sverige och i utlandet.
Därför undrar jag om det finns någon där ute som vet var man kan skaffa denna utrustning som jag ska lägga upp här.
Det jag söker i första hand är detta kamo:
Det finns många varianter och typer av kamo i Serbien och jag vet inte riktigt vad denna har för nummer eller vad den heter.
Det jag kan säga om denna är att den liknar Woodland mycket men det är inte Woodland. Så om någon vet var man kan skaffa detta så tala gärna om för mig var och hur jag kan skaffa det. Om ni känner någon så hänvisa mig gärna till den personen.
Men det finns ett vapen jag är ute efter också, det är en Zastava M21 och är en licenstillverkad automatkarbin från Serbien.
Denna finns inte att köpa på airsoftmarknaden så därför undrar jag om man kan bygga om eller modifiera något befintligt vapen.
Detta är två olika vapen varianter av M21:an. Uppskattar om någon kan hjälpa mig med detta.
Som ni märkt är jag väldigt intresserad utav Serbisk utrustning, om någon kan hjälpa mig med något av dessa saker uppskattas det verkligen mycket och jag kan köpa dem också om det behövs.
Tack för ni tog er tid att läsa.
Mvh.
Admiral Purkon
Därför undrar jag om det finns någon där ute som vet var man kan skaffa denna utrustning som jag ska lägga upp här.
Det jag söker i första hand är detta kamo:
Det finns många varianter och typer av kamo i Serbien och jag vet inte riktigt vad denna har för nummer eller vad den heter.
Det jag kan säga om denna är att den liknar Woodland mycket men det är inte Woodland. Så om någon vet var man kan skaffa detta så tala gärna om för mig var och hur jag kan skaffa det. Om ni känner någon så hänvisa mig gärna till den personen.
Men det finns ett vapen jag är ute efter också, det är en Zastava M21 och är en licenstillverkad automatkarbin från Serbien.
Denna finns inte att köpa på airsoftmarknaden så därför undrar jag om man kan bygga om eller modifiera något befintligt vapen.
Detta är två olika vapen varianter av M21:an. Uppskattar om någon kan hjälpa mig med detta.
Som ni märkt är jag väldigt intresserad utav Serbisk utrustning, om någon kan hjälpa mig med något av dessa saker uppskattas det verkligen mycket och jag kan köpa dem också om det behövs.
Tack för ni tog er tid att läsa.
Mvh.
Admiral Purkon
Partisan Wolfs - Vi finns i tassemarkerna...
Re: Serbiskt kamoflauge och vapen.
http://camopedia.org/index.php?title=Serbia
Lite om serbiska mönster.
Tycker dock det på bilden mer ser ut som någon DPM variant än som något baserat på WL...
Tycker dock det på bilden mer ser ut som någon DPM variant än som något baserat på WL...
Ja det ser ut som en "grönare" DPM
Vill minnas att röda stjärnan har haft serbiska fältuniformer som den du efterfrågar!
CTR EP3 Championship White, nuff said
På bilden är det inte ett serbiskt kamouflage; det är brittisk DPM eller något derivat/kopia av dito.
Om jag var du skulle jag titta efter på red-alliance.net. Där säljes massor av serbiskt, och där hittar du folk som har skapat Zastava-bössor. Det är heller inte svårt att hitta lite vapendelar för ett eventuellt bygge.
Om jag var du skulle jag titta efter på red-alliance.net. Där säljes massor av serbiskt, och där hittar du folk som har skapat Zastava-bössor. Det är heller inte svårt att hitta lite vapendelar för ett eventuellt bygge.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Tack alla som bemödat sig att svara på detta, tack för ni tog er tid.
Det har hjälpt väldigt mycket!
28 november 2012, 20:09:
Det forumet du gav mig adress på, skulle du kunna länka mig en tråd eller sida där de talar/diskuterar om just den utrustningen?
Jag blev väldigt övervälmad på en gång haha!
Annars har det hjälpt mig VÄLDIGT mycket.
28 november 2012, 20:10:
DPM? Vilket kamo är det min vän? :S
Det har hjälpt väldigt mycket!

28 november 2012, 20:09:
Hmm, du, det är väldigt intressant det du sa, det har verkligen hjälpt mig, man kan du hjälpa mig med bara en sak?ministry skrev:På bilden är det inte ett serbiskt kamouflage; det är brittisk DPM eller något derivat/kopia av dito.
Det forumet du gav mig adress på, skulle du kunna länka mig en tråd eller sida där de talar/diskuterar om just den utrustningen?
Jag blev väldigt övervälmad på en gång haha!

Annars har det hjälpt mig VÄLDIGT mycket.

28 november 2012, 20:10:
Stygge skrev:http://camopedia.org/index.php?title=Serbia
DPM? Vilket kamo är det min vän? :S
En sökning på Google och du hade haft ditt svar, någon måtta på latheten får det vara.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Disrupti ... n_Material
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Disrupti ... n_Material
DPM är brittiskt kamouflage.
*edit* pucktvåa...
*edit* pucktvåa...
Purkon, lite får du nog ta och göra själv. Använd sökfunktionen, den är minst lika bra för dig som den är för mig.
И если в поход cтрана позовет
Ok.
Haha! Ledsen allihopa, jag var nog lite lat av mig där, men jag uppskattar verkligen allt ni gjort för att hjälpa till!
Förlåt igen för innan och tack!
Haha! Ledsen allihopa, jag var nog lite lat av mig där, men jag uppskattar verkligen allt ni gjort för att hjälpa till!

Förlåt igen för innan och tack!