Sidofickor till SS2000

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
maximillian

Sidofickor till SS2000

Inlägg av maximillian »

Halloj.

Är på jakt efter en uppsättning lösa sidofickor till min Stridssäck 2K, helst så man kan sätta ihop de två till en "daypack" och enkelt bära med sig det viktigaste.

2 fickor med helst runt 10 L styck vore idealt.

Vet att Recon har fickor till just SS2K, men jag ser inte hur jag på en hållbart och enkelt sätt skall kunna sätta ihop dem till en separat säck, så detta är mitt sista alternativ.

Har kikat på Berhaus lösning och det är väl det konceptet jag är ute efter men där tror jag det blir svårt att få fast dom på SS2K på ett vettigt sätt....

Så jag vänder mig till Er fellow plastkastare för råd/tips/erfarenheter/förslag osv...

PS: Soldf forumet gav mig inte så mycket, inte heller Utsidan.

Kether
Admin

Re: Sidofickor till SS2000

Inlägg av Kether »

Stridssäcken är ju din daypack.
Den ska vara liten nog och det är inte meningen att man ska hänga på mer fickor på den.

Annars kanske en annan ryggsäck i OD hade funkat om du behöver nått mindre.
Fickor som går att sätta ihop till en mindre rygga har jag aldrig sett.

maximillian

Re: Sv: Sidofickor till SS2000

Inlägg av maximillian »

Absolut, Stridssäcken är ju tänkt som en daypack.

Dock för AS bruk så brukar det bli så att den fungerar som tross under de mildare månaderna, därav min frågeställning.

För tillfället så hamnar sovrullen på ena sidan eller lös i bas/bil och eventuell daypack packning i västen.

Smidigare att minimera den konstant burna vikten och på ett enkelt sätt komplettera vid behov tänkte jag....

SonOfaGun

Re: Sidofickor till SS2000

Inlägg av SonOfaGun »

Britternas PLCE rygga har en grym uppsättning sidofickor som sätts ihop med en "yoke" som bildar en perfekt daypack.

Bild
Bild

Fickorna kan säkert lätt moddas för att sättas på SS2K, då SS2K har "hällor" i nylonbandet där man fäster extrafickorna.

Skriv svar