biltemas ghillie suit?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Necronomica

biltemas ghillie suit?

Inlägg av Necronomica »

såg att Biltema i sin nya katalog släppt en ghillie suit för 350:- . är där någon som vet nått mer om den eller rent av redan har fått sina väntar på den och testat den?
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

harlekin

Re: biltemas ghillie suit?

Inlägg av harlekin »

Dom hade inte hemma än i umeå ;)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

thol

Inlägg av thol »

den verkar ite finnas på hemsidan deras heller

Necronomica

Inlägg av Necronomica »

den fanns med i katalogen :p
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

1mpulseS0D

Inlägg av 1mpulseS0D »

Någon som varit i någon butik och kollat den än? 349 (399?) kr är inte mycket för en ghillie, så om den är "bra" kvalitet på den, är den värd att köpa?

p33krN

Inlägg av p33krN »

I katalogen ser den ut att vara typ nån miltec-grej. Syntetiska ghillies i den prisklassen är sällan bra, men jag blir gärna positivt överraskad.

harlekin

Inlägg av harlekin »

man kanske får vad man betalar för? ;)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

1mpulseS0D

Inlägg av 1mpulseS0D »

Var inne på biltema och kollade på ghilliesuiten idag, enligt mig så funkar den nog bra efter ett ordentligt lerbad, den hade lite för ljusa färger för min smak.
Men nu har jag dock ingen tidigare erfarenhet av ghilliesuits, så jag kan inte lämna en proffsrecension. Dock kändes det som att den skulle fungera bra. Om du funderar på att köpa den så vänta lite tills någon som aktivt lirar med ghillie har uttalat sig, så att du får en rekommendation av någon som vet något! Jag tycker däremot att för priset fungerar den klockrent!

Dill

Inlägg av Dill »

Jag hade en avdessa när jag började min As karriär, jag köpte den dock inte via biltema.
Personligen så kan jag inte rekommendera den då jag absolut inte gillar att ha Ghillie byxor på mig för att det fastna överallt och bara överdelen blir alldeles för kort.
Sedan är det väldigt konstiga färger. Till alla som ska köpa en ghillie så gör en egen, det tar ett par timmar men då kan du istället välja längden på trådarna och färgen. Sedan är trådarna fastsydda i "uniformen" på biltema modellen så det är svårt att fylla på med trådar, för man tappar en hel del trådar i skogen.

Inget slår "riktigt" jute just för att det är organiskt och smälter in i naturen på ett sätt som syntetiska material aldrig kan göra.
Personligen så är mitt val av ghillie en jacka med trådar som hänger till knäna på baksidan och till höften på framsidan och en bonnie på huvudet med trådar på. // Dill
Carpe Noctum

veduren

Inlägg av veduren »

Var och kände på en sådan igår.

Den är väl ok för maskerad eller liknande.

Jag testade för skoj skull att se hur bra trådarna sitter på ghillen, jag drog i 5 st och alla lossnade utan att resten av ghillen rörde sig..

sedan ville jag inte dra i fler, men kan nästan garantera att efter 1-2 vändor i skogen så har man inte många trådar kvar på dräckten..

så man får vad man betalar för iallafall..

MVH//

Skriv svar