Modifierad utrustning

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Modifierad utrustning

Inlägg av Erka »

Är i behov av lite hjälp med att sy om lite på en 6094 slick.
Har beställt en i medium, men fått en large. Skulle vilja fixa höjden så att den blir mer som mina andra 6094A.

Vet du om någon som är bra på att sy om gear?
Fanns en kille uppe i Gävle för många år sedan som slutat tyvärr.
Har hittat en del personer i UK og US som kan hjälpa till, men mindre sugen på att skicka utanför EU.

Tack på förhand!

Bild för uppmärksamhet.

Bägge ska vara 6094A storlek. Har även en tredje väst i aor2 som är lik den grå i storlek.
Bild
Bild

Swalas
Admin
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999
Ort: Stockholm

Re: Modifierad utrustning

Inlägg av Swalas »

Det är inte det lättaste jobbet...
Är det en äkta LBT i AOR1 så bör du inte modifiera den utan försöka sälja och köpa en i rätt storlek, så fort skalpellen nuddar den så är värdet noll.
Är det bara AOR1 västen som ska moddas?
iom att det är både bredd och höjd som bör göras så är det inte det roligaste jobbet.
Jag har tyvärr ingen "bartack" maskin (så förstärkningssömmarna blir bra), men en bra skräddare BÖR kunna lösa det åt dig.

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: Modifierad utrustning

Inlägg av Erka »

Tack för snabbt svar!

Det är tyvärr inte en äkta Lbt. Letat i länge men hittar endast de större varianterna i aor1.
Var i kontakt med semapo och köpte en i "medium". De menar att den är 6094a storlek, trots mina bilder.
Har gett upp att krångla med dem.

Det är bara västen som ska moddas.

Är det stor risk för att detblir värre om jag går ner till närmaste skräddare?
Bor i Norrköping, verkar finnas några lite här och var.

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Modifierad utrustning

Inlägg av Thinker »

Känner inte till den där väst modellen, men sy om västar och ryggsäckar kan vara ett as, och svårt att göra även på en bra maskin beroende på hur västen är konstruerad. Jag har ofta fått göra en del sömmar med nål, tång och mycket tålamod helt enkelt för att maskinen inte kommer åt. Jag har mest hållit mig till att sy saker som jag inte kan köpa som jag vill ha det.
This space intentionally left blank

Swalas
Admin
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999
Ort: Stockholm

Re: Modifierad utrustning

Inlägg av Swalas »

Semapos storlek är nog riktad på gamla LBT M/L SAPI storleken

Den platen som du har ser nästan ut att vara swimmer/shooter cut.. då ska man normalt sett ha en mindre storlek..
har för mig att SAPI Medium är som Small Swimmer/Shooter...


Som Thinker skriver, det kan vara ett rent helvete, och så kan det vara galet "lätt", beroende på hur allt ser ut...


Kan du posta bild på västen utan plattan, på både fram och baksida, så får jag se hur mycket annat som "bör" moddas..

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: Modifierad utrustning

Inlägg av Erka »

Tack för svar.
Har letat runt på lite diverse forum och svaret jag fått är att semapos kopia är gjord på 6094B-slick.
Har jämfört den mot både 6094A och 6094B nu i helgen och det stämmer väldigt bra med de svaren jag fått. har jämfört den mot 4st A och 2st B.

Lämnade in västen hos en lokalskräddare nu på lunchen. Har inte bilder utan plattan tyvärr, men kan lägga upp bild på resultatet :)

Skriv svar