Bäst före datum på skyddsglasögon?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Angor
Inlägg: 60
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:02 pm

Bäst före datum på skyddsglasögon?

Inlägg av Angor »

Har som man bör letat både på nätet och här på forumet men inte hittat något klart svar.

Jag har både ett par ESS goggles och ett par ESS Crossbow helt nya med allt vad som kom med dem som dubbla linser etc. Saken är den att jag köpte dem extra för flera år sedan när jag spelade aktivt för att ha som extra. När jag köpte dem hade de redan något år på nacken då de var surplus från USMC. Jag spelar inte längre och har sålt av en massa saker. Men de här ligger. Är superfina men jag skulle inte komma på tanken att sälja dem till någon som skyddsglasögon om det är så att åren som gått gjort dem sämre på något sätt. Någon här som kan hjälpa mig med svaret på detta? För att förtydliga, de är flång nya, har inte varit med om någon kulträff på linsen eller annat sådant utan endast legat i förpackningarna i en byrålåda. Jag söker alltså svar från dem som vet inte allmänna gissningar :)
Fireteam Cerberus - 2nd Battalion 1st Marines

Affärsredovisningar

Affärsredovisningar i gamla forumet

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Inlägg: 208
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:43 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004
Ort: SWE

Re: Bäst före datum på skyddsglasögon?

Inlägg av HrodgarHippie »

Till all min kunskap blir plasten enbart försvagad om den utsatts för UVljus under lång tid, dvs legat i solen. Och det har ju inte dessa enligt din uppgift. :-)

Angor
Inlägg: 60
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:02 pm

Re: Bäst före datum på skyddsglasögon?

Inlägg av Angor »

Tack Hrodgar! :)
Fireteam Cerberus - 2nd Battalion 1st Marines

Affärsredovisningar

Affärsredovisningar i gamla forumet

buran
Inlägg: 23
Blev medlem: sön jun 17, 2018 2:33 pm

Re: Bäst före datum på skyddsglasögon?

Inlägg av buran »

Du kan alltid provskjuta dem för att vara säker att inget försvagats

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Bäst före datum på skyddsglasögon?

Inlägg av p33krN »

UV-ljus och olja bryter ner plasten. Har de legat mörkt och relativt fräsha så ska det va lungt.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Skriv svar