Handskar diskussionstråd

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Metalman_666i »

@Mr Freeman
Det var samma handskar som Clinch tipsade om. De ser sjukt sköna ut. Frågan är om man nu behöver fler handskar? :P
Frågar man mig så är svaret självklart JA!!! Alltid :D. Frågar man min fru så är svaret: Som att du behöver fler handskar än du redan har. Plus att du spelar ju så sällan och kan inte använda alla par under ett och samma spel. :D Hahahaha

Hon har dock en poäng. Men förstår sig inte på oss airsoftare som samlar på allt för mycket saker som vi oftast inte använder men bara måste äga :D
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

el plutto
Inlägg: 22
Blev medlem: tis jan 27, 2015 12:36 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av el plutto »

Någon som har provat mechanix 0.5 handskar? Har 4 par original som jag gillar, passar mina händer bra, men jag vil ha liite mer fingertoppskjänsla. Tänkte prova pig delta gloves, dom ser sjukt sköna ut.
Ni får ursekta skrivfel osv, då jag är från Norge..

deadrabbit
Inlägg: 113
Blev medlem: fre jun 01, 2012 4:12 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av deadrabbit »

Damascus finns det någon som använt detta till airsoft? Tex enforcer s, spec ops eller mx1000 vx darkstar!
Komp Vänner. Götha Pluton. Romeo India
Callsign X67

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Metalman_666i »

@el plutto

Gällande Mechaninx kan jag inte komma med tips. Men gällande fingertoppskänsla kan jag rekommendera Hatch handskar. Sedan om de passar just dig återstår väl att se. De skönaste handskar jag provat är Blackhawk S.O.L.A.G (gamla modellen, de nya är skitfula). https://www.amazon.com/Blackhawk-Mens-F ... 8G6AS?th=1 denna modellen tänker jag på. Tyvärr är de väldigt dyra i mitt tycke. Precis som Hatch har blivit. Oakley gör också bra handskar.

@Deadrabbit

Jag känner till märket Damascus men har själv inte testat några. Ska luska vidare i hur de ser ut osv. Jag vill gärna veta mer om hur de ser ut och vad andra folk tycker om dem. Kul med lite nya tips.

Länk till Damascus handskar: http://www.damascusgear.com/products/Gloves-c1057157
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Callahan »

Var på Coldskills igår och skulle köpa handskar som jag pratade om tidigare i tråden.
Det var inte Tegera utan Hestra jag kikat på.
Tyvärr fanns dom inte i min storlek.

Bild
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av p33krN »

el plutto skrev:
ons mar 07, 2018 6:27 pm
Någon som har provat mechanix 0.5 handskar? Har 4 par original som jag gillar, passar mina händer bra, men jag vil ha liite mer fingertoppskjänsla. Tänkte prova pig delta gloves, dom ser sjukt sköna ut.
Ja. De liknar Old gen mechanix men är aningen tunnare. Rekommenderas.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Metalman_666i »

@Callahan

De där Hestra handskarna ser inte så taktiska ut i mina ögon. Inte för att det är ett krav på något sätt att man måste ha det heller :p
De ser iaf sköna ut. Det som störde mig med dem rent utseendemässigt var just den stora gula texten "Hestra" på pekfingret. Men detta är vinterhandskar mer va?
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Callahan »

Nej det är tunna shooter handskar.
Men finns tjockare versioner också.
Sen är det gula inte skrikande gult utan mer tan färgat typ.

Dom är garnaterat mer taktiska än mina klar röda Mechanix jag har till min cqb gear. :lol:
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Metalman_666i »

Aha ok. Då är jag med på vad du menar Callahan. Ibland kan ju färger på ett kort vara lite missvisande jämfört med hur det ser ut med våra ögon. Samt att butikens ljus osv spelar in. Det kan också vara fel på mina ögon hahaha.

De röda Mechanix handskarna kanske är passande om du kör det intressanta Belgiska cammot (om jag minns rätt) som går i gul, röd och orange. :D
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Handskar diskussionstråd

Inlägg av Callahan »

Eller det här! :lol:

Bild
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Skriv svar