Kitta hjälmen

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Callsign Hanna
Inlägg: 4
Blev medlem: fre okt 14, 2016 5:51 am

Kitta hjälmen

Inlägg av Callsign Hanna »

Jag brukar inte ha så värst mycket prylar på min hjälm men jag är jäkligt sugen på att kitta den ordentligt. Länka till coola produkter så att jag får lite inspiration är ni snälla :D

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Kitta hjälmen

Inlägg av Gwlyddyn »

Man kitar med saker som behövs. Enkelt.

Bild

Användarvisningsbild
Cediop
Inlägg: 18
Blev medlem: tis apr 18, 2017 6:46 am

Re: Kitta hjälmen

Inlägg av Cediop »

Normalt sett kör det flesta med inget eller väldigt få grejer på själva hjälmen om vi tänker rent militärt. nametags eller callsign brukar är relativt vanligt, blodtyp har vissa och landstillhörighet även så återfinns. helmetcover i passande camo är också vanligt såklart.

Ju mer dedicerade enheter och specialförband det blir, desto mer har de på hjälmarna oftast (och det är här såklart det börjar bli intressant :lol: ). nu pratar vi ir-patchas istället för det ovan, ir storbe, ir-landsidentifiering eller viss typ av "friendly" markering, nvg-fästen och nvg efter behov, möjlig motvikt för att motverka nvg'n och lampor i olika utföranden för att läsa karta eller navigera i terräng exempelvis.

hörselskydd, peltor comtacs eller msa sordins är mycket vanliga. anväds med arc adapters oftast (alltså hjälmonterade).

Helmetcover som inte är helt tät/solid i camo tycker jag personligen är snyggast, alltså med viss del mesh. målad snakeskin är också snyggt. Sen är det bara att bestämma vilken nivå man vill lägga det på och hur mycket vikt man vill släpa runt på ;) Exemplet från Gwlyddyn tycker jag representerar ett mycket korrekt setup i västerlänskt stuck! En sökning på "ops core setup" på google ger många bra exempel.

Vill du har mer konkreta förslag på saker får jag återkomma.
I den perfekta världen är allt RS, är bara plånboken som säger stop allt för ofta...
IG: Cediop_M04

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Kitta hjälmen

Inlägg av p33krN »

Kolla även denna tråden: https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... f=27&t=396

Det kommer se löjligt ut om du har saker på hjälmen "bara för att". Simpelt är snyggast.

Kitta efter behov eller impression.

Själv brukar jag köra på mina behov:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Skriv svar