Platecarrier + mollebälte = sant?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Platecarrier + mollebälte = sant?

Inlägg av Gidappa »

Är jag ensam om att fundera på den layoten för att undvika köttbullesyndrom? Och då tänker jag inte ens fästa bältet i pc:n. Nu snackar jag såklart om en större loadout, inte om en timmes inomhus-cqb.

Alltså minimalt med fickor på västen men ändå så all molle är mer eller mindre täckt. Dock inga "dubbla" lager om ni fattar vad jag menar. Samt minimalt med "tjocka" fickor på sidorna för att underlätta för "armrörelser"..

Fördelar: Bättre smidighet på överkroppen, mer rörlighet för armarna. Möjlighet till mindre profil fram/bak för att underlätta liggande skjutställningar och framförallt sittande på arslet.

Nackdelar: Större belastning på höfterna. Mer? För det verkar vara nästan ingen som gör så, varför?

Vad mer? Någon med erfarenhet?

Bör jag sätta allt på platecarriern köttbullestyle och bara köra pistol och dump i byxbältet?

Hur gör ni och varför?

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: Platecarrier + mollebälte = sant?

Inlägg av Haarax »

Jag använder nästan alltid 7x mag. 3 går i min jpcs inbyggda ficka, och 3 på vänster sida combatbelt. Funkar otroligt bra, och jag har mycket plats till annat.

Oftast har jag 2x pistolmag, multitool, admin pouch och mycket plats kvar för annat fram på jpcn utan att det sticker ut för mycket. På vänster sida har jag två granatfickor som är lätta att komma åt. Detta kit använder jag oftast inomhus, men med en 30l molle ryggsäck, extra pouch på höger sida och en camelback har du ett smidigt system som du klarar dig länge på.
Cowards die in shame

Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Platecarrier + mollebälte = sant?

Inlägg av Gidappa »

jpc verkar vara en smidig väst från början. Jag har ett liknande upplägg men på en warriorväst som redan är ganska maffig utan fickor så det är lätt hänt att man blir för rund upptill för att jag ska tycka att det ska kännas bekvämt.
Ska kolla närmre på jpc.. Kör du med plattor?

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: Platecarrier + mollebälte = sant?

Inlägg av Haarax »

Ja, bara för att fylla ut. Har ingen tyngd i dem. Men jag kanske ersätter dem med skumgummi för att öka komforten över längre spel.
Cowards die in shame

GIS
Inlägg: 27
Blev medlem: sön apr 02, 2017 8:09 pm

Re: Platecarrier + mollebälte = sant?

Inlägg av GIS »

CIRAS och bälte
Bild

PC med bälte
Bild

Allt beroende på vad jag vill uppnå och vilken typ av spel :)

Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Platecarrier + mollebälte = sant?

Inlägg av Gidappa »

Kul att vilken setup ni kör. Verkar kanske vanligare att kombinera molleväst med väst än vad jag trodde..

Skriv svar