Laser Ammo

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Shattered
Inlägg: 1
Blev medlem: mån aug 21, 2017 7:13 pm

Laser Ammo

Inlägg av Shattered »

Hej forumet!

Är det någon som har provat Laser Ammo för airsoft?

För er som inte är insatta är det en tillsats till ditt airsoftvapen (eller real steel) som med ir eller laser mäter var du skjuter på en datorskärm, tv eller projektor, ala klassiska tv-spelspistoler, men med blowback!

http://www.laser-ammo.se/

Det verkar ju helt fantastiskt att ha en egen arkadhall med realistiska vapen i garaget, men jag har lite funderingar kring ämnet.

Hur bra fungerar det så där i allmänhet? Jag antar att tanken är att köra utan kulor, en model monteras som en muzzle breaker i pipan, så jag antar att inga kulor kommer igenom där, men en annan modell monteras på picatinny rail, och då borde det inte vara några problem att köra med kulor för att slippa slita på vapnet mer än nödvändigt, så länge de inte stör eller kommer i vägen för ir-strålen..?

Om man kör med kulor behöver man ju en projektorduk som kan spännas upp så att den inte rör sig allt för mycket av kulorna och förstör projektionen, och samtidigt är tillräckligt tålig för att inte gå sönder. Studsande kulor får man nog leva med, men det ultimata vore att hitta ett material som hjälper lite med studsandet också. Det behöver inte nödvändigtvis vara en tunn skärm, jag skulle kunna bygga något lite mer redigt. Någon som har erfarenhet av att skjuta på projektionsytor?

Om man skulle skippa kulorna och bara köra torrskjutning, rond efter rond, dag efter dag, skulle det totalt trasa sönder en GBB eller GBBR, eller kan man få den att hålla några år om man vårdar den väl?

Eftersom Laser Ammo känner av vibrationer från vapnet för att registrera avfyrat skott, och de på sin hemsida nämner att det inte fungerar med fjädervapen antar jag att det inte fungerar med en vanlig AEG heller, men kanske om den har blowback? Någon som testat?