Combat belt, eller liknande

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Lunkwill
Inlägg: 15
Blev medlem: tis okt 16, 2012 7:28 pm

Combat belt, eller liknande

Inlägg av Lunkwill »

Ok, jag har en fråga, jag kör en chest rigg där jag nu insett att jag får inte in allt på, jag behöver sätte en del bröte i ett bälte, pistol, dumpficka osv.
Jag har ju ett bälte i mina byxor men vill inte att de kommer tyngas ner av det jag vill ha där.

Hur göra? Jag har sneglat på nått mollebälte men då blir det lite kaka på kaka om ni förstår, ett bälte på ett annat.
hur gör folk med detta ?

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Combat belt, eller liknande

Inlägg av Erebus »

Jag kör ibland också en chest rig och ibland plate carrier, men till båda kör jag ett "HSGI SLIM-GRIP® PADDED BELT - SLOTTED", det är lite smalare än ett combat belt då det endast har två rader molly, men tycker inte det är "kaka på kaka" utan en bra lösning.

charliebrown
Inlägg: 66
Blev medlem: ons aug 03, 2016 11:07 am

Re: Combat belt, eller liknande

Inlägg av charliebrown »

Det finns bälten med "kardborreknäppning" som kan bäras under/innerst och hålla upp byxorna. Väldigt smidigt och du slipper spännet. Finns dessutom med kardborre på utsidan för att fästa ytterbältet i.

GIS
Inlägg: 27
Blev medlem: sön apr 02, 2017 8:09 pm

Re: Combat belt, eller liknande

Inlägg av GIS »

Jag bär alltid combat belt fast jag har bälte i byxorna tycker inte det märks, då har jag ändå rätt stort spänne på byxbältet då jag använder rigger bälte.
Jag har desutom hänsel på byxorna för att förhindra att dom kan glida ned, och jag har sele på mitt combat belt under platecarriern.

Finns ju dock mindre bälten beroende på vad du skall bära i bältet, inga problem att bära pistol, dump och pistolmag fickor på ett vanligt riggersbält tex.
Se bilden.
Cardown112.jpg

Skriv svar