Futuristiskt kitt

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Futuristiskt kitt

Inlägg av rike »

Om du skulle göra ett futuristiskt kitt, tänk +25 år, scifi, baserat på prylar/saker som finns i dag.
Hur skulle det se ut ??

(Frågan gäller inget dystopiskt postapokalyptisk scenario.)

Cammo
Uniform
sele/väst/rigg
vapen
osv

Låt oss begränsa oss till att det skall bli till ett kitt som går att använda på exempelvis spel i sommar.
Tänk fritt..!!!

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: Futuristiskt kitt

Inlägg av Frost »

Jag skulle nog försökt efterlikna nåt Ghost Recon Future Soldier liknande. Ser hyfsat nutida ut med lite extra lullull. Typ... Snyggt också

Camo: digital. Nåt Tetris-mönster
Uniform: Crye style
Väst: Nåt vanligt och kanske göra små egna moddar på dom. Vet inte exakt.
Vapen: M4. Mest för att det är dom jag gillar. Eller ACR. Ser lite futuristisk ut. Ev SCAR

Kanske inte ser ut att vara 25+ år framåt men kanske 10??

Cesare
Inlägg: 30
Blev medlem: sön nov 18, 2012 12:48 pm

Re: Futuristiskt kitt

Inlägg av Cesare »

Vad tänker du för typ av scenario / miljö ? Man kan utgå från ett koncept typ Japan, Mars eller framtida Urban miljö eller öken och börja bygga från det. Desto mer historia ju lättare att hitta på bra lösningar. Svårast är att bara hitta på något utan kontext.

Bäst tror jag blir att bygga om något existerande vapen men som kanske inte är jätte lätt att känna igen. En bra hjälm med mycket tekniska gadgets gör mycket annars skulle du kunna göra succé om du tog med en robot!!

Ett bra ställe att leta på är kanske handikapp hjälpmedel eller benskenor som påminner om ett exoskelett.

Lägger upp lite inspirations bilder
Bild
BildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBild

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Futuristiskt kitt

Inlägg av rike »

Vet inte riktigt vad jag vill ha, sitter o spånar på lite olika Koncept och behövde lite inspiration.
Kittet bör vara allround och funka i både skog och SIB.

Just nu tänkte jag mig en framtid där "am" är så pass kraftfull att "pansar" inte är lönt att bära då det penetreras oavsett.
High Speed blir lösningen litet smidigt vapen och enkelt lätt bärsystem som bara har det absolut nödvändigaste.

Jacka tänker mig en enkelt soft Shell variant, kanske något av de gröna Mandrake mönstren.
Byxa någon funktionsbyxa med inbyggda knäskydd/padding i matchande mönster som jackan.
Enkel rigg eller sele för 4-6 magasin.
Vapen något litet smidigt vapen med ljuddämpare. X95 eller Mp7 va väll önskemålen ursprungligen, båda existerande AEG har pissig funktion tyvärr. Mp5kPDW är kanske ett bättre val fyller kraven som litet smidigt och framförallt smidigt magasinsystem. En kittad P90 kunde också funkar men magasinens otymplighet gör att det blir ointressant, tyvärr.

Någon M4 lösning med 20 skotts magasin kunde också funka och uppfyller iden om ett litet och smidigt magasinsystem. En Bullpup hade kanske varit bättre så man får ut mer prestanda med tanke på piplängden..

Som sagt, sitter med lite idéer just nu, inget som blir verklighet i morgon precis, har hela våren på mig..

Horrorbilly
Inlägg: 123
Blev medlem: sön nov 18, 2012 4:55 pm

Re: Futuristiskt kitt

Inlägg av Horrorbilly »

En dyr men jäkligt snygg/futuristisk lösning är en m4 med hera arms forgrip med stock. Där snackar vi porr.
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.

Zingmark
Inlägg: 42
Blev medlem: fre nov 13, 2015 11:00 am

Re: Futuristiskt kitt

Inlägg av Zingmark »

Annars är ju kriss vector väldigt futuristisk i mitt tycke.. nya AEG-modellen går att köpa eller åtminstone förbeställa
Gillar även Scorpion EVO


Skickat från min iPhone med Tapatalk

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Futuristiskt kitt

Inlägg av rike »

kriss vector ser helt klart futuristisk ut :-)

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Futuristiskt kitt

Inlägg av Callahan »

När jag ränker futuristiskt så är det några som poppar upp direkt vad gäller vapen.
P90
Kriss Vector
Magpul masada
Scorpion Evo
G36C
UMP
Där är dom jag tycker skulle funka hyfsat utan att modda .
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Futuristiskt kitt

Inlägg av rike »

Scorpio Evo, den har jag inte sett innan, små smidiga magasin också :-)

G36 har jag funderat på ihop med en M4 mag adaptor och sedan 20 skottsmaggen som jag redan har till. Lustig combo kanske men detta är å andra sidan inte menat att efterlikna något som finns i dag..

Har varit insnöad på 60 tal de senaste 4-5 åren så man har inte riktigt hängt med i vad som finns att tillgå nu för tiden..

Tactical beard
Inlägg: 7
Blev medlem: fre feb 03, 2017 7:59 am

Re: Futuristiskt kitt

Inlägg av Tactical beard »

Om du vill använda dina befintliga magg så kanske en P90 med M4 konverter vilket ser brutalt ut eller en denna från ghost in the shell:Bild

Skriv svar