Vad är det för fel? G Code RTI pistolhölster

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
SaimoN_
Inlägg: 55
Blev medlem: lör jun 09, 2012 10:48 pm

Vad är det för fel? G Code RTI pistolhölster

Inlägg av SaimoN_ »

Nyss införskaffat mig en s.k RTI-plattform för pistolhölster med quick release, från tillverkaren G-Code.

Använder själv ett Serpa-hölster till min Glock, så jag införskaffade även en RTI Universal hanger adapter som skruvas baktill på Serpat och som sen ska fästas mot RTI-plattan, i hål väldigt snarlika de till keymod.

Plattan har tre "knappar" (två på en sida, en på den andra), där den ena trycks in och låser hölstret och de två andra frigör hölstret.

Detta borde ju vara världens enklaste sak, men av någon anledning lyckas jag inte låsa hölstret mot plattformen? När jag trycker dit hölstret i hålen på plattformen, så kan jag inte trycka in låsknappen. Den är verkligen jättestum, som om någonting tar i. Jag har tryckt hårdare men det går inte, och jag vill inte ta till onödigt mycket våld i risk för att förstöra systemet. Det bör kanske också nämnas att när hölstret med adaptern inte sitter mot plattformen så går knappen att trycka in/ut utan motstånd.

Jag har varit noga med att se till att hölstret med adaptern hamnar exakt rätt i hålen på plattformen också, men resultatslöst.

Är det någon som kan säga vad detta beror på? Vad gör jag för fel?
rti.jpg

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Vad är det för fel? G Code RTI pistolhölster

Inlägg av Stag »

Jag har haft flera hölster med RTI, samt RTI på andra prylar.. Har aldrig stött på detta.

Är alla komponenter RS och från G-Code, köpte direkt från G-Code?

Går alla lås hela vägen ner i hålen? Så att ingen av piggarna ligger kvar för högt upp. Alla måste vara i botten av de avlånga hålen.

Sist, är alla piggar "raka och hela"? Ingen ser konstig eller missformad?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Skriv svar