Plate carrier sökes funds - 7000kr

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Användarvisningsbild
Krigarhund
Inlägg: 19
Blev medlem: lör dec 20, 2014 12:53 pm

Plate carrier sökes funds - 7000kr

Inlägg av Krigarhund »

Som rubriken lydes söker jag plattbärare i dem högre segmenten.

Olika varianter som testats:-

Eagle industries marciras - Bekväm, Stabil, omodern.
Eagle industries SPC - Bekväm, stabil, omodern.
First Spear Strandhögg - Bekväm, Simpel, aningen ostabil.
Snigeldesign pals 14/Ryggplatta - Bekväm, överarbetad, Osammanhängande design, Egentligen en chest rigg.
Ferro Concepts FCPC 4.2 - Obekväm, Bikini, Påminner alldeles för mycket om JPCn. (hatar denna)

Söker egentligen en modern, model medium+ plattbärare som klarar att ordentlig bära vikt på ryggen (HPA) och som är utav hög kvalitet.
Något specifik kamouflagekrav finns ej men föredrar ranger green samt multicam.

Har sneglat en hel del på Cryes CPC och AVS, har läst en del negativt om den sistnämnde på devteamsix som oroar. (Dålig axelbandsförankring, bristande CQ?) Någon som kan dela med sig av erfarenhet om dessa?
Tyr verkar ha fina plattbärare men kommersiell info om dessa är bristande.

Jag har satt en maximal prislapp för bärare i sig på 7000 då jag tycker detta bör räcka.

Dela med er av era erfarenheter vettja!
Alla åsikter varmt välkomna.

Mr Freeman
Inlägg: 75
Blev medlem: tis maj 08, 2012 6:00 pm

Re: Plate carrier sökes funds - 7000kr

Inlägg av Mr Freeman »

Mayflower APC kanske?

Eller Velocity SCARAB Light?

Då får du möjlighet att använda placardsystemet också. Fungerar väldigt bra. Jag har en APC som jag verkligen gillar. Enkel design, lätt och bekväm att bära. Köpte dock till axelvaddering från First Spear.

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Plate carrier sökes funds - 7000kr

Inlägg av p33krN »

CPC eller AVS är bra.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: Plate carrier sökes funds - 7000kr

Inlägg av Frost »

LBT 6094?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Plate carrier sökes funds - 7000kr

Inlägg av Gwlyddyn »

Förstår inte hur du kan tycka Strandhöggen är ostabil. Med plattor och rätt justerad sitter den som en jävla fläskläpp. Lätt i samma klass som CPC.

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Plate carrier sökes funds - 7000kr

Inlägg av viqs »

Gällande AVS så var det delar av ranger batallion som hade problem med den när de använde den utan harness och full combat load.
Mao något en airsoftare aldrig kommer utsätta den för, du kan köra en sån med gott samvete.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Användarvisningsbild
Krigarhund
Inlägg: 19
Blev medlem: lör dec 20, 2014 12:53 pm

Re: Plate carrier sökes funds - 7000kr

Inlägg av Krigarhund »

Gwlyddyn skrev:Förstår inte hur du kan tycka Strandhöggen är ostabil. Med plattor och rätt justerad sitter den som en jävla fläskläpp. Lätt i samma klass som CPC.
Jag håller absolut inte med, deras molle lösning känns sladdrig som tusan och håller inte alls för samma påfrestningar som dem traditionella banden, iaf inte med last på ryggen.

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Plate carrier sökes funds - 7000kr

Inlägg av viqs »

Hur mycket erfarenhet har du av strandhöggen eller är det förutfattade meningar du har och då sprider osanning?
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Användarvisningsbild
Krigarhund
Inlägg: 19
Blev medlem: lör dec 20, 2014 12:53 pm

Re: Plate carrier sökes funds - 7000kr

Inlägg av Krigarhund »

viqs skrev:Hur mycket erfarenhet har du av strandhöggen eller är det förutfattade meningar du har och då sprider osanning?
Va? Jag har naturligtvis ägt och använt en, faktiskt kontinuerligt över ett halvår. jag är väl berättigad min åsikt eller?
Senast redigerad av 1 Krigarhund, redigerad totalt 0 gånger.

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Plate carrier sökes funds - 7000kr

Inlägg av viqs »

Frågar bara eftersom jag själv har haft en, är bekant med high speed-snubbar som använder och har själv inte haft eller hört om de erfarenheterna du nämner.
Skrev jag att du inte hade rätt eller ska vi leka kränkta? Om man har en helt annan upplevelse så är det väl inte orimligt att ifrågasätta?
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Skriv svar