Äkta Peltor lurar inom Europa?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Äkta Peltor lurar inom Europa?

Inlägg av Muppetlord »

Goddag.

Tröttnat lite på mina z-tactical replikor.

Sett att många kör med äkta Peltor lurar vilket verkar jävla najs. Så jag började leta lite.
Har dock problem att hitta några inom Europa.

Jag har letat på ebay.co.uk en del. De som jag hittar verkar vara i väldigt dåligt skick eller så saknar de mikrofon.

Hittar gott om alternativ när man letat i USA dock. Finns både på Amazon, Ebay samt andra återförsäljare. Men det är så jävla tråkigt med tullavgifter...

Så jag undrar helt enkelt var det Svenska folket får tag på ett par comtacs om man är sugen.

Det spelar inte så stor roll om de är begagnade eller inte. Så länge de inte är I kasst skick.

Budget: 5000 svenska riksdaler.

Wiggen
Inlägg: 152
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:01 pm

Re: Äkta Peltor lurar inom Europa?

Inlägg av Wiggen »

"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

MikeKilo
Inlägg: 48
Blev medlem: mån sep 17, 2012 8:48 pm

Re: Äkta Peltor lurar inom Europa?

Inlägg av MikeKilo »

Wiggens förslag ovan är mycket bra sett i prisväg om det är ett par XP du är ute efter.

Iofs tolkar jag det som att du gärna vill ha med en mikrofon och då är det Comtac IIor eller IIIor som gäller. Tyvärr finns det inte många vägar runt att beställa från staterna då. Finns rätt gott om IIIor på ebay just nu och du bör nog kunna landa runt 5k för ett par när allt är färdigtullat och momsat, försök sikta på att betala runt 300 dollar och 50 dollar i frakt.

I slutändan är Comtacs helt enkelt dyra. Det tog lång tid innan jag nöjde mig med det och köpte ett par. (Och nu sitter jag på två, man måste ju variera sig)
Medic ST36.

Medarrangör till Heats and Minds-spelen.

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Äkta Peltor lurar inom Europa?

Inlägg av BlackGoat »

Om det inte är så att du är helt låst vid Peltor pga impression eller liknande så kan du slå en kik på MSA Sordin.
Jag kör ett par Sordin Supreme pro X som har AUX-ingång där man kan koppla in monofon för att ha fungerande kommunikation.
1500-2000kr finns dom för i Sverige.

Just putting it out there :)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: Äkta Peltor lurar inom Europa?

Inlägg av Muppetlord »

Tack för info.

Är ganska låst på comtac III. Känns ju dumt att säga att det mest beror på utseendet men så är det ^_^

Får väl helt enkelt bita i det sura äpplet och köpa ett par från staterna. Det är ju några dagar kvar till lön så ska leta vidare tills dess. :)

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: Äkta Peltor lurar inom Europa?

Inlägg av Muppetlord »

Okej. Kan någon ge mig svar på denna fråga.

Vad är skillnaden mellan comtac III och XPI? (Förutom att de inte är lika snygga som III:orna)
Det är ganska lätt att hitta xpi nämligen. Finns tom I Sverige.

MikeKilo
Inlägg: 48
Blev medlem: mån sep 17, 2012 8:48 pm

Re: Äkta Peltor lurar inom Europa?

Inlägg av MikeKilo »

Såvitt jag vet är det bara micen som skiljer sig. Comtact IIIorn har MT-61 micen, XPIn har en annan. Om det skiljer sig något i funktionaliteten kan jag inte säga eftersom mina XP inte har mic. (Och ja, IIIor är mycket snyggare :D ). Kan också tillägga att mina IIIor har den bästa ljudåtergivningen både när jag sänder och tar emot av de 4 (Sordins, Comtac IIor, XP och IIIor) jag har haft. Så buy with confidence!
Medic ST36.

Medarrangör till Heats and Minds-spelen.

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: Äkta Peltor lurar inom Europa?

Inlägg av Muppetlord »

MikeKilo skrev:Såvitt jag vet är det bara micen som skiljer sig. Comtact IIIorn har MT-61 micen, XPIn har en annan. Om det skiljer sig något i funktionaliteten kan jag inte säga eftersom mina XP inte har mic. (Och ja, IIIor är mycket snyggare :D ). Kan också tillägga att mina IIIor har den bästa ljudåtergivningen både när jag sänder och tar emot av de 4 (Sordins, Comtac IIor, XP och IIIor) jag har haft. Så buy with confidence!
Tack ska du har för infon!
Skönt att höra att de är bra. Lönen har nu trillat in så jag sitter o funderar på hur jag ska göra :D

Droopfy
Admin
Inlägg: 314
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:52 pm

Re: Äkta Peltor lurar inom Europa?

Inlägg av Droopfy »

TCI liberator III är snnars att rekomendera.
Sjukt trevligt system. Bra ljud och grym medhörning. Robusta och stabila PTT.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: Äkta Peltor lurar inom Europa?

Inlägg av Muppetlord »

Köpte precis ett par från Ebay. Helt nya med gel pads, aldrig använda + PTT. 400 dollar.
Kommer nog gå lite över budget med tull och så...men men :roll:

Skriv svar