Crye/NFM Garm i M98 - Var köpa?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
MrBergentz
Inlägg: 6
Blev medlem: ons jul 29, 2015 11:56 am

Crye/NFM Garm i M98 - Var köpa?

Inlägg av MrBergentz »

Jag är på jakt efter Cryes G3 combat pant och skjorta i M98, såsom de ges ut till norrmännens mekaniserade förband och deras specialförband. Equipnor hade Cryes G3or i M98 på sin webshop tidigare, men de verkar ha bytt både URL, layout och sortiment för jag finner inte vad jag letar efter...

Finns det någon annan återförsäljare av norskt matriel som skulle kunna tänkas ha det jag letar efter? Eller har de slutat tillverkas helt och hållet? EBay? Någon som kan tänkas bli av med sitt om man lägger en annons på börsen?

Alla tips mottages mycket tacksamt!
"Kära Örebroare!"
Kung Carl XVI Gustav håller tal i Arboga, 1985

Santa
Inlägg: 46
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:11 pm

Re: Crye/NFM Garm i M98 - Var köpa?

Inlägg av Santa »

Jag tycker mig komma ihåg att någon ställde samma fråga på en av "pvnor" instagrambilder, och fick svaret att Crye endast tillverkade en begränsad mängd i M98, och att de nu slutat med det. Det var dock minst ett år sedan jag läste det, så det kan ha ändrats, eller så kan jag komma ihåg fel.

Pröva att höra på http://www.gearsoc.se annars.


**Edit**

Annars så såg det ju att finnas lite grejer i N-Kamo här https://www.norsegear.no/search?action= ... 0&pos=2815

MrBergentz
Inlägg: 6
Blev medlem: ons jul 29, 2015 11:56 am

Re: Crye/NFM Garm i M98 - Var köpa?

Inlägg av MrBergentz »

Jagat som en galning på diverse forum, kammat absolut noll. GearSoc har ju sin "svarta marknad" men för att få tillgång där så krävs det att man har vart medlem i 5 månader och skrivit minst 50 inlägg. Kanske går att fråga och bli hänvisad vidare...

Frågat runt lite på norska köp/sälj-grupper på Facebook så jag väntar fortfarande på napp där! Ett annat alternativ, som sista utväg, är att få ett par uppsydda. Vet att det finns en firma i Polen som gör utrustning på beställning!

Jakten fortsätter, vi får se om jag lyckas eller ej! 8-)
"Kära Örebroare!"
Kung Carl XVI Gustav håller tal i Arboga, 1985

arne71
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 16, 2012 11:32 pm

Re: Crye/NFM Garm i M98 - Var köpa?

Inlägg av arne71 »

Crye buksene i norsk kammo er så godt som umulig å få tak i nå. Til norsk kit kan en også bruke Crye buksene i ranger green.

MrBergentz
Inlägg: 6
Blev medlem: ons jul 29, 2015 11:56 am

Re: Crye/NFM Garm i M98 - Var köpa?

Inlägg av MrBergentz »

arne71 skrev:Crye buksene i norsk kammo er så godt som umulig å få tak i nå. Til norsk kit kan en også bruke Crye buksene i ranger green.
Har nog scrollar @pvnor upp och ner typ 4ggr på instagram, och sett att TMBN kör G3-byxor i Ranger Green. Fått tag på ett par Crye Field Pants av en norsk kille, tänkte jag ska byta ut knäfickorna så att jag kan använda Crye-skydd.

Jag tänkte först köpa mig ett par nya G3 i MC eller RG, men nu fick jag tag på en byxa i M98. Har iaf lagt en annons på AB så om någon snubblar över den här tråden och råkar sitta på ett par jägargröna G3, kolla in den annonsen! ;)
"Kära Örebroare!"
Kung Carl XVI Gustav håller tal i Arboga, 1985

Skriv svar